امروز  جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ارواح سرگردان ورودتان را خوش‏آمد می‏گویند
۱۳۹۴/۰۶/۰۹ تعداد بازدید: ۸۹۸
print

ارواح سرگردان ورودتان را خوش‏آمد می‏گویند!

ارواح سرگردان ورودتان را خوش‏آمد می‏گویند

 ارواح سرگردان ورودتان را خوش‏آمد می‏گویند!

منصوره احمدی
 
تذکر: مطالعه این مطلب به افراد زیر 14 سال و مبتلایان به بیمار‏ی‏های قلبی عروقی به هیچ عنوان توصیه نمی‏شود!
مقدمه: اگر عشقتان عبور از تونل وحشت شهربازی است، اگر از سرک کشیدن به هر سوراخ سمبه تاریک و وهم آلودی لذت می‌برید، اگر از فیلم‏های منفی 14 و ژانر وحشت آن چنان کیف می‏کنید که گوشت می‏شود به تنتان، اگر سوپرمن محبوبتان درآکولاست، اگر شما هم مثل ما سرتان برای ترسیدن و جیغ کشیدن درد می‏کند، حتماً خودتان را به یک روان پزشک خوب معرفی کنید. شوخی کردیم! شما را به خواندن این مطلب دعوت می‏کنیم.
همیشه هستند گردشگرانی که با تأسی از «پسر شجاع»(!) علاقه مندند علاوه بر بازدید از نقاط مرموز وحشت، ترس و دلهره را نیز همزمان تجربه کنند. در این مطلب به معرفی چند مقصد برای این نوع گردشگران مریض، ببخشید ماجراجو! می‏پردازیم.
جنگل تاریک  

جنگل «آئوکیگاهارا» مکانی دنج برای خودکشی! و یکی از ترسناک‏ترین نقاط جهان به شما می‏رود؛ جنگلی پوشیده از درخت و روح! این جنگل  در کوهستان فوجی کشور ژاپن واقع شده است. گفته می‏شود پیچیدن باد در میان شاخ و برگ درختان صدایی تولید می‏کند که بی‏شباهت به فراخوان مرگ نیست. بنابراین شاید بتوان آن را بهترین نقطه جهت گردشگریِ خودکشی دانست؛ چرا که تنها در سال 2002 تعداد 78 جسد از میان شاخ و برگ درختان پایین کشیده شده‌اند.
 
 
 
آمار بالای خودکشی در این منطقه سبب شده تا تابلوهای عجیبی در این منطقه نصب شود. از آن‌جا که  احتمالاً شما هم ژاپنی‏تان مثل ما خیلی تعریفی نیست، ترجمه این تابلوها را نیز می گذاریم: «لطفاً در تصمیم خود تجدید نظر کنید»، «قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگیرید، با پلیس مشورت کنید».
هتل استنلی

هتل استنلی در ایالت کلرادوی آمریکا؛ هتلی که در سال 1909 توسط فردی به نام استنلی در مساحت 64 هکتار با 140 اتاق احداث شد. ماجراهای زیادی از زبان کارمندان و مهمانان این هتل درباره ارواح سرگردانی که همیشه در هتل پرسه می‏زنند، نقل شده است. انواع و اقسام روح‏ها در سایزهای مختلف در این هتل اقامت دارند و ورودتان را خوش‏آمد می‏گویند! بیشترین ارواح دیده شده به نقل از شاهدین، شاملِ روح صاحب هتل که مشغول پیانو زدن است، ارواح تعدادی کودک که در حال دویدن از پله ها هستند، روح پیش خدمت زنی که بنده خدا همیشه در حال نظافت است! و... می‏باشد. هتل استنلی هر سال خصوصاً در ماه اکتبر پذیرای گردشگرانی است که جانشان را از سر راه آورده‏اند!


 
 

قصر ماشیکول

قصر ماشیکول فرانسه؛ از سال‌ 1404 محل زندگی «جیل دو رایس» شوالیه بریتون بود. رایس( جیل دو، نه کاندولیزاشون!) یکی از معروف‌ترین قاتلان سریالی کودکان خردسال در قرن پانزدهم است که تمام قربانیانش را در منزلش به کام مرگ می‌کشاند. رایس در  اکتبر 1440 به دار مجازات آویخته شد، اما از همان زمان، اقامتگاهش به یکی از مخوف‌ترین نقاط دنیا تبدیل شد؛ چرا که جناب شوالیه جنازه قربانیانش را در دیوارهای قصرش چال می‏کرد! و بعدها به علت فرسودگی ساختمان، بعضی از اجساد از دیوار آن بیرون زدند. بازدید از این نقطه نیز تنها به صورت گروهی امکان پذیر است، چون هیچ بعید نیست موقع بالا رفتن از پله‌ها دستتان را به جای شانه دوستتان به دیوار قصر بگیرید و یک دفعه زیر دستتان یک استخوان جمجمه، شبیه فنر بزند بیرون!



محوطه مری کینگ
محوطه زیرزمینی مری کینگ در شهر قدیمی ادینبورگ اسکاتلند؛ در سال 1645 به علت شیوع بیماری طاعون در این منطقه، مسئولان تصمیم گرفتند این زیرزمین را تخریب کنند تا افراد مبتلا از بین بروند. از آن جا که پزشکان زیادی برای مداوای طاعون زده ها به کمک آن‌ها شتافتند، نام این خیابان «بخشش» نام گرفت. اگرچه مسئولان موفق به تخریب این منطقه نشدند، ولی افراد مبتلای زیادی از بین رفتند.
گفته می‏شود از همن زمان افراد زیادی شاهد ارواح سرگردان بوده‌اند. معروف ترین روح دیده شده، روح دختر بچه ای است که گفته می‌شود به خاطر گم کردن عروسکش همواره با چهره‌ای گریان دیده شده است. به همین دلیل گردشگرانی که به صورت گروهی (تنهایی کسی را راه نمی‏دهند، اصرار نکنید!) به مری کینگ می‌روند، برای این دختر بچه عروسک می‌برند و هم اکنون یک اتاق پر از عروسک در این محوطه وجود دارد.

 

سرداب پاریس، فرانسه
راهرویی تاریک را تصور کنید که در دو طرف آن جمجمه، استخوان‌‌ و اسکلت‌ها‌یی مرتب چیده شده است. این‌جا سرداب پاریس است با هوایی کاملا خشک که میزان پوسیدگی اجساد را ناچیز می‏کند و نوشته‌ها‌یی که تاریخ فرانسه و افول پادشاهان را بیان می‏کند. این سرداب با ۱۸۷ کیلومتر مساحت قسمت بزرگی از بخش زیرین پاریس را در برگرفته، اما بخش ناچیزی از آن برای بازدید عموم آزاد است. بنابراین اگر در حال قدم زدن در شانزالیزه یهویی پایتان سر خورد و افتادید داخل کانال فاضلاب و از آن‌جا به داخل سرداب سقوط کردید، جیغ نزنید. شما باید خیلی هم خوشحال باشید؛ زیرا هم بدون پرداخت ورودی وارد سرداب شده‏اید و هم جسدتان خیلی دیر فاسد می‏شود!
 
 
 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: