امروز  پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزم را با ویتامین 3 شـروع میکنم
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ تعداد بازدید: ۱۸۲۲
print

روزم را با ویتامین 3 شـروع میکنم

روزم را با ویتامین 3 شـروع میکنم

                        روزم را با ویتامین 3 شـروع میکنم
گپی با علی ضیا، مجری جوان و محبوب تلویزیون
ملیحه پژمان


سیّد علی ضیا، مجری نام آشنای برنامههای تلویزیون است که در سال 1364 در کاشان متولّد شده و دانش آموختة مهندسی مکانیک، طرّاحی جامدات است. ضیا کارش را با گویندگی در رادیو جوان شروع کرد و بعد وارد تلویزیون شد. او سالهاست که در برنامههای مختلف صدا و سیما، نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و از مهمترین برنامههای او در تلویزیون میتوان به «ویتامین 3»، «نیمروز»، «ماه عسل» و ... اشاره کرد. علی ضیا علاقة زیادی به مشهد دارد و میگوید هر وقت به فکر سفر افتاده، ناخودآگاه سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) برایش رقم خورده است. گفتگویمان را در ادامه میخوانید.

آقای ضیا ! اهل سفر و گردش هستید؟
بله، خیلی زیاد.

سفر از نگاه شما چه تعریفی دارد؟
سفر، یعنی از مکانی به یک مکان دیگر جا به جا شدن، با این توصیف که این جا به جاییها مقطعی و گذراست و ما بعد از یک دورة زمانی مشخّص به شهر و دیار خودمان بر میگردیم.

اینکه میگویند بعضیها خوش سفر هستند، یعنی چه؟
سؤال جالبی است، چون واقعاً بعضیها خوش سفر هستند و در طول سفر خاطرههای خوبی را از خودشان به جا میگذارند. در تمام مدّت سفر هوای همه را دارند و ایدههای آنها جمعی است و تک روی نمیکنند. امّا بعضیها در سفر اخلاق خوبی ندارند و همسفرهایشان را میرنجانند.

خوش سفر بودن چه تعریفی دارد و چه نکاتی باعث تحقّق این مسأله میشود؟
خوش سفر بودن، یعنی برای همة برنامهها پایه بودن و همراهی کردن. افراد خوش سفر علاوه بر اینکه در سفر به خودشان خوش میگذرد، لحظات خوبی را هم برای سایرین فراهم میکنند.

بیشتر اهل سفرهای داخلی هستید یا خارجی؟
تفاوتی برایم ندارد و مهم این است که در سفر حال و هوای روحیام بهتر شود.

در میان سفرهای داخلی، کدام شهر را بیشتر برای سفر دوست دارید؟
سفر مشهد را بسیار دوست دارم، به خصوص در فصل بهار، با آن عطر خوش گلهای بهاری و میوههای شیرین.

این سفر را به صورت جمعی دوست دارید یا انفرادی؟
سفر مشهد به صورت جمعی خوش میگذرد، زیارت رفتن دسته جمعی در کنار دوستان و خانواده، دیدن مناظر طبیعی و آثار تاریخی این شهر به همراه جمع، دلچسب میشود.

حتماً سفرهایی به مشهد برای شما پیش آمده که خاطراتی را برایتان رقم زده باشد؛ ما را به یک خاطره مهمان میکنید؟
همین طور است و همین سال گذشته بود که به همراه خانوادهام، سفری به مشهد داشتم و در حین زیارت دیدم آقایی من را با اسم صدا میزند، برگشتم دیدم پیرمردی حدوداً 80 ساله است و میگوید من همیشه روزم را با ویتامین3 شروع میکنم، علی آقا خیلی باحالی... . این خاطره هرگز از ذهنم پاک نمیشود.

از سفر مشهد معمولاً چه چیزهایی سوغات میبرید؟
نبات، زرشک، زعفران و ...

مهمترین نکتةجالب توجّهی که از سفر به مشهد در ذهن شما ثبت شده، چیست؟
این که مردم مشهد بسیار خونگرم، مهربان و مهمان نواز هستند و در طول سفرهایی که تا به حال به این شهر داشتهام، خاطرات شیرینی برایم رقم خورده است.

بهار امسال هم قصد سفر دارید؟
بله، تصمیم گرفتهام به همراه خانوادهام به سفر بروم؛ البتّه سفری به کیش، چون در بهار، آب و هوای این منطقه خوب است و تصمیم دارم بعد از آن، اگر خدا بخواهد، سفری هم به مشهد داشته باشم.

یک آرزوی علی ضیا؟
عاقبت به خیری و سلامتی همة مردم ایران.

نظرات

 نام:
 *نظر: