امروز  شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
این جا مالی نیست
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ تعداد بازدید: ۱۶۹۹
print

این جا مالی نیست!

این جا مالی نیست

 این جا مالی نیست!

 

آزاده اسداللهی
Iran kish morvarid .1
بازار مروارید در جزیره کیش با ظاهری بسیار زیبا و با الهام از بناهای دوره هخامنشی ساخته شده و دارای ۱۲ در ورودی و ۸ بازارچه است که هر کدام با اسم‌های ایرانی، آپادانا، پرسپولیس، پاسارگارد، پارس، بیستون، ایران، تیسفون و آریا مشخص گردیده‌اند. یک تالار مرکزی که با هنر‌های گچبری، سنگ‌کاری، مس‌کاری و آب‌نمایی زیبا تزیین شده است، این بازارچه‌ها را به هم پیوند می¬دهد. در بازار مروارید کالاهایی چون پوشاک مردانه و زنانه ، بلورجات، لوازم ورزشی، اسباب بازی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، ساعت و ...عرضه می گردد.
 
Armenia.vernisaj 2
بازار بزرگ و روباز ورنیساژ که در ارمنستان واقع شده است، دارای صنایع دستی زیبا و با کیفیتی است که روزهای شنبه و یکشنیه در نزدیکی میدان جمهورتشکیل می¬شود. هنرمندان ارمنی هنر خود را تحت عنوان باتیک نقاشی روی پارچه ارائه می¬دهند.
               
Golden resources mall3.
مرکز خرید که در بیژینگ قرار گرفته است، دارای 6 طبقه تجاری  است که شامل فروش سازه¬های دست ساز و متریال حمام ایتالیایی و وسایل ورزشی است. تعداد مشتریان این مرکز خرید به دلیل گرانقیمت بودن این مرکز خرید دارای تعداد کمتری نسبت به پیش بینی مؤسسان آن بوده است. به دلیل قرار گرفتن این مرکز خرید در منطقه خاصی از بیژینگ مسافران خارجی خیلی کم به این مرکز خرید می¬آیند؛ می¬توان گفت این مرکز خرید کاملا بومی است.
4.Central world
این مرکز خرید رتبه ششمین فروشگاه بزرگ جهان را دریافت کرده¬است که در بانکوک تایلند قرار گرفته و در سال 1990 افتتاح گردیده است. این مرکز خرید خود را به عنوان یک مرکز خرید کلاس متوسط در مقابل مرکز خرید سیام پاراگون معرفی نموده است و دارای مساحتی بالغ بر 800000متر مربع می¬یاشد. می شود گفت اینجا همانطور که از اسمش پیداست، به نسبت سایر بازارها معرفی شده مالی نیست!
Sm mall of asia.5
این مرکز خرید در سال 2007 در مرکز مترو مانیل افتتاح گردید که شامل 4 ساختمان متصل به یکدیگر است. از ویژگی¬های این مرکز خرید تراموای مخصوص این مرکز خرید است که بازدیدکنندگان را به قسمت¬های مختلف منتقل می¬کند.
از ویژگیهای دیگر این مرکز خرید، صفحه نمایش 3 بعدی آن است که یکی از بزرگترین¬ها در نوع خود است. این مرکز دارای مراکز تفریحی متعدد مانند سرسره یخی، پاتیناژ، هاکی روی یخ و نیز سایر امکانات رفاهی و تفریحی است.
West Edmonton mall .6
این مرکز خرید در آلبرتای آمریکا از سال 1981 تا 2004 بزرگترین مرکز خرید دنیا بود و در حال حاضر بزرگترین مرکز خرید آمریکا می¬باشد. این مرکز عظیم فروشگاهی علاوه بر 800 فروشگاه و خدمات تفریحی تعبیه شده در آن، دارای بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده دنیا نیز هست که دارای استخر، سالن پاتیناژ، قصر یخ و سایر امکانات منحصر به فرد تفریحی است.
Dream mall. 7
رویایی¬ترین مرکز خرید تایوان است که دارای مساحت 400000متر مربع می¬باشد و دارای زمین بازی سینما و سالن تئاتر است.همچنین  در پشت بام این مجموعه شهر بازی یزرگی قرار گرفته¬است.این مرکز خرید دارای اجناس گرانقیمت، از منسوجات خانگی تا جواهرات زیبا با برند جهانی است.
Istanbul sevahir 8
این مرکز خرید در بخش اروپایی کشور ترکیه واقع شده است که درهای خود را در سال 2005 به روی مردم گشود. این مرکز خرید دارای 343 باب فروشگاه 34 رستوران و فست فود 14 رستوران منحصر به فرد و سایر امکانات مانند سینما، تئاتر و مرکز ورزشی است.
Berjaya Times Square 9
این مرکز خرید در کوالالامپور در میدان تایمز قرار گرفته است که شامل مرکز خریدی با 2 هتل 5 ستاره است و مساحتی در حدود 70.000 متر مربع را اشغال کرده است. این مرکز خرید شامل 1000 فروشگاه 65 رستوران و غذا خوری، مراکز سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان، بزرگترین پارک سر پوشیده آسیا، سینمای 3 بعدی تئاتر و سایر امکانات رفاهی است که در 10 طبقه ساخته شده است.
Cloud nine mall  10
این مرکز خرید با 58 طیقه، بلندترین آسمان خراش شانگهای است که در سال 2006 به اتمام رسیده است و بر اساس هر نیاز و سلیقه¬ای بازار مجزایی را ترتیب داده است.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: