امروز  شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آرزویم سفر به کربلا و زیارت سیّدالشّهدا(ع) است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ تعداد بازدید: ۲۴۶۴۹
print

آرزویم سفر به کربلا و زیارت سیّدالشّهدا(ع) است

آرزویم سفر به کربلا و زیارت سیّدالشّهدا(ع) است

 

 خبر به سرعت در رسانه­ها منتشر شد؛ بازیگر با اخلاق سینما و تلویزیون درگذشت. بازیگری که سال­های عمرش را دور از حواشی دامن­گیر بسیاری از هنرمندان طی کرده بود و همه او را با نقش «محمّد» در« سریال در پناه تو» می شناختند­. زنده یاد حسن جوهرچی درست دو هفته پیش از درگذشتش میهمان ما بود و از حال و هوای سفر با هم گفتیم و او از آرزوی دیرینه­اش، یعنی سفر به کربلا و زیارت امام حسین(ع) گفت. این هنرمند فقید متولّد سال 47 بود و بازی در سینما را از سال 67 آغاز کرد.

حسن جوهرچی ساعت 5 بامداد روز جمعه ۱۵ بهمن  ۱۳۹۵پس از تحمّل عارضة کبدی و عفونت ریوی و کلیوی به علّت ایست قلبی در سنّ ۴۸ سالگی درگذشت. ضمن طلب غفران برای این هنرمند فقید، دعا می­کنیم در سفر زیبای اخروی با سیّدالشّهدا(ع) محشور شود.


* آقای جوهرچی! وقتی صحبت از سفر می شود خیلی ها به موقعیّت و شرایط سفر فکر می­کنند و عدّه ای هم به لوکس بودن آن؛ شما موقع سفر به چه چیزی فکر می­کنید؟

** من در هنگام سفر فقط به کسب آرامش روحی فکر می­کنم  و معمولاً برای سفر از قبل برنامه­ریزی می­کنم که مثلاً چه برنامه­ای را در سفر دنبال کنم تا بیشترین حجم آرامش نصیبم شود.


* یعنی فرقی ندارد که به کجا سفر می­کنید؟

** البتّه نه آن­طور که اصلاً تفاوتی نداشته باشد؛ چون سفرها با هم متفاوت هستند، ولی سعی می­کنم با همة این تفاوت­ها به کسب آرامش فکر کنم.


* منظورتان از اینکه می­گویید سفرها با هم تفاوت دارند، سفرهای داخلی و خارجی است؟

** منظورم نوع سفر است؛ مثلاً برخی سفرها کاری‏‌,‌ برخی سفرها تفریحی و برخی سفرها هم زیارتی هستند. بنابراین هر کدام روحیّات خاص خود را می­طلبد.


* از سفرهای زیارتی یاد کردید؛ تا به حال کدام سفر زیارتی نصیبتان شده است؟

** چه سؤال جالبی! واقعاً سفرهای زیارتی نصیب انسان می­شود و هیچ نیرویی جز دعوت خدا و امامان معصوم(ع) انسان را راهی این سفرها نمی­کند. من تا به حال چندین مرتبه به زیارت امام هشتم(ع) آمده­ام و تجربه­های خوبی هم از این سفرها برایم مانده است که می­توانم از آن­ها به عنوان بهترین سفرهای عمرم یاد کنم. امّا یک آرزوی دیگر هم برای سفر زیارتی دارم. دوست دارم در فرصتی خوب به کربلا سفر کنم و برای زیارت امام حسین(ع) مشتاق هستم.


* از سفر به مشهد یاد کردید؛ این سفرها در چه شرایطی برای شما رقم خورد؟

** برخی از سفرهایم با برنامه­ریزی قبلی خودم برای زیارت انجام شد و برخی هم برنامة کاری بود که البتّه توفیق زیارت حضرت رضا(ع) هم نصیبم شد.


* * خانواده شما هم اهل سفر هستند؟

** بله و آن­ها هم مشهد را دوست دارند و از سفرهایمان به این شهر به خوبی یاد می­کنند.


* به نظر شما سفرکردن چه تأثیری در روحیّة ما می گذارد؟

** سفر فرصتی است که انسان روح و ذهنش را از همة اتّفاقات ریز و درشتی که برایش افتاده و احیاناً شاید ناراحتی هایی هم بر دلش مانده،‌ خالی کند.سفر فرصتی برای دیدن و تجربه کردن است و اگر بخواهیم بیشترین حظ را از سفر ببریم باید برای خودمان و همسفرانمان لحظات شادی را ایجاد کنیم تا از این فرصت بیشترین لذّت و بهره را ببریم.


* زیباترین خاطره­ای که از مشهد در ذهن شما ثبت شده است؟

** مشهد را خیلی دوست دارم‏‌ و زیباترین خاطرة این سال­های عمرم لحظات دلنشینی است که در حرم امام رضا(ع) تجربه کرده­ام. امّا خاطرات دیگری هم از این شهر در ذهن دارم و آن هم مهربانی همیشگی مردم این شهر است؛ به خصوص اینکه همیشه به یاد نیازمندان و ایتام هستند و دست بخشنده­ای دارند. به نظرم این روحیّة مردم مشهد الگو گرفته از رأفت و محبّت بی انتهای امام هشتم ‌است. خوش به حالتان که در جوار آقا زندگی می­کنید.

 

نظرات

 نام:
 *نظر: