امروز  سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
اسفندی ها مهربانند
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ تعداد بازدید: ۲۵۵۷۲
print

اسفندی ها مهربانند
اسفندی­ ها مهربانند
ملیحه پژمان
 
ایرج نوذری، هنرمند نام آشنای کشورمان متولّد ۷ اسفند سال ۴۲ است که در سال ۱۳۷۰ ازدواج کرده و دو دختر مهربان دارد. او تاکنون در فیلم‌های «باج خور»، «ملاقات با طوطی»، «رازها»، «دوستی از جنس آتش» و سریال‌های «ریحانه«، «اغما»، «سر نخ»، «مسافری از هند« و «کلانتر» ایفای نقش کرده است. ایرج نوذری که همین چند ماه پیش مهمان هتل بین المللی قصر در مشهد بود، در این گفتگوی متفاوت که در آستانه سال نو گرفته شده، از حال و هوای ماه تولّدش، اسفند ماهی­ها و فعّالیت­های هنری­اش گفته است.
 آقای نوذری! متولّدین اسفند چه حال و هوایی دارند؟
 اسفندی­ها مهربان و خونگرم و البتّه بسیار بسیار زیرک هستند.
چند درصد از خصوصیاتی که گفتید، در شما وجود دارد؟
فکر می کنم 90 درصد.
پس شما هم به شخصیّت­ شناسی ماه­های سال اعتقاد دارید؟
نمی­شود گفت همة این شخصیّت­شناسی­ها کاملاً صحیح است، امّا به صورت نسبی بعضی از بخش­هایش با شخصیّت متولّدین هر ماه سنخیّت دارد.
 چرا اسفندی­ها مهربان هستند؟
چون اسفند ماه آخر سال است و نوید آمدن بهار را به همراه دارد. مهربانی اسفندی­ها حکایت از مهربانی بهار دارد. برای همین اسفند بین سردی و گرمی هوا سر درگم است؛ یعنی نمی­داند باید سرد باشد یا گرم.
اوّلین هدیة تولّدتان یادتان هست؟
5 ساله بودم که پدرم برای تولّدم یک کامیون بزرگ خرید و من آن­قدر خوشحال شده بودم که مدام پدرم را می بوسیدم. آرزوی کودکی­هایم داشتن کامیون بود و همیشه می­گفتم بزرگ که شدم، رانندة کامیون می­شوم.
مرحوم پدرتان طنزپردازی ماهر بودند و مسابقة هفته با اجرای ایشان ماندگار شد. ایشان چقدر در ورود شما به دنیای هنر تأثیر داشتند؟
مرحوم پدرم سرشار از بداهه­گویی­های طنز، آن هم در لحظه بود و من یادم است هر وقت اهل خانواده و فامیل دور هم جمع می­شدیم، آرزوی همه این بود که پدرم صحبت کند و خاطراتش را با بذله­گویی و طنز تعریف کند. از آن­جا که من به موسیقی و بازیگری علاقة بسیار داشتم، پدرم من را تشویق کردند، امّا قرار شد تحصیلاتم را ادامه بدهم و در کنار آن به کارهای هنری بپردازم.
گویا سفرهای زیادی هم به کشورهای خارجی داشته­اید، درست است؟

مدّتی در چند کشور از جمله هند، فرانسه و اسپانیا زندگی کردم. در این مدّت خانواده­ام نیز همراهم بودند و این سفرها تجربه­های زیادی را برایم به همراه داشت؛ مخصوصاً اینکه فرصتی بود برای آموختن زبان­های خارجی.  

نظرات

 نام:
 *نظر: