امروز  جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
به قلم سر دبیر
۱۳۹۶/۰۴/۱۵ تعداد بازدید: ۲۵۴۷۶
print

«به قلم سر دبیر»

 

    اینجانب علیرضا سزاوار مدیر و مالک هتل بین المللی قصر به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ و محترم هتلداران مشهد ، تا کنون در هیچ انتخابات صنفی یا سیاسی کاندید نشده و نخواهم شد و به مقتضای حال و تمایلات شخصی تا کنون سعی داشتم حداقل حضور را در جمع همکاران محترم و پیشکسوتان این صنف داشته باشم و همواره تابع رأی اکثریت بوده و خواهم بود.
    اکنون که انتخاب سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراها را پشت سرگذاشته ایم بر اساس آنچه در دوره چهار ساله فعلی شورای شهر مشهد و شهردار غیر متخصص آن دیدیم و شنیدیم و دم بر نیاوردیم برخود لازم دانستم برای یک بار از همکاران صدیق و کوشای خود تشکری از صمیم قلب و دوستانه داشته باشم.
    آنچه در این چهار سال گذشته مدعیان خدمت و تعهد بر سر مردمان این شهر علی الخصوص هتلداران آوردند بر کسی پوشیده نیست.
    اگر تمام آن همه را که دیدیم و شنیدیم ، سکوت نمودیم و لب فرو بستیم و نفس هم برنیاوردیم ، گمان مبرید که آن چه شد همه درست بود و قبول داشتیم ، که قبول داشتن و نداشتن ما ، گره ای از کار فروبسته این مردم نمی گشود ، کما اینکه اعتراض مستدل خود را نسبت به اعمال فراقانونی شهرداری به گوش مسئولین رساندیم اما البته آنچه که به جائی نرسید فریاد بود.
    تنها حرمت گذاشتیم و در این چهار سال خون دل خوردیم تا شاید در فرصتی مغتنم که به نظرم اکنون است از دست و دلی که نارفیق بود ، برایتان واگویه کنیم که ( صحرای فراخ از دل تنگم چه کند ؟؟) .
    همکاران خوب و سخت کوشم ، رفتارهایی که شهرداری مشهد علی الخصوص شهرداری منطقه هفت ( که اکثریت هتل های مشهد در محدوده آن واقع هستند ) ، در طول این دوره اخیر با هتلداران مشهدی کرد ، رفتاری بود که هرگز در تخیلمان هم نمی گنجید که سازمان شبه دولتی آن هم مدعی اصول گرایی و معتقد به آرمان های انقلاب با صنف سرمایه گذار و کار آفرین بکند ، رفتارهای شهرداری مشهد با هتلداران در شأن برخورد با دشمنان قسم خورده این ملک هم نبود ، هرگز فراموشمان نشده است که این مجموعه طویل و عریض که از پول عوارض و پرداخت های همین مردم مشهد اداره می شود در مورد تابلوهای روی بام و دیوارهای هتل ها با این صنف مظلوم چه رفتاری داشت و چگونه باعث هتک حرمت مدیران و کارکنان هتل ، آن هم در مقابل چشمان حیرت زده میهمانان امام رضا (ع) گردید تا جایی که مبل و میز و صندلی هتل ها را بر اساس مصوبه غلط و اشتباه شورای شهر مشهد توقیف کردند و بعدها هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به غلط و اشتباه بودن آن مصوبه صحه گذاشت ولی هیچ کس فکر آبروی رفته و هزینه جبران ناپذیر مادی و معنوی که همین شهرداری و شورای شهر به صنعت ما در این دوره سیاه تحمیل کرد نیفتاد.
    کدام یک از شما همکاران گرامی از ساختن توالت عمومی جلوی درب هتل ها و هتل آپارتمان هایی که تن به زورگویی های شهرداران مناطق علی الخصوص  شهردار منطقه 7 نداده بودند فراموشتان شده است ؟

 

    کدام یک از شما عزیزانم از خالی کردن کامیون های شن جلوی درب هتل ها و حمله مأموران شهرداری برای گذاشتن نیوجرسی جلوی هتل ها فراموش کرده اید؟ واقعاً این نحوه رفتار شهرداری چیزی است که از حافظه تاریخی ما هتلداران فراموش شود؟
    متأسفانه شهرداری مشهد همواره خودش را در مواجهه با هتلداران مشهدی در صحنه کارزار می دید و بدون توجه به نحوه حمایت از سرمایه گذار و بدون نگاه کلان به موضوع اشتغال و امنیت پایداری که از این مسیر حاصل می شود ، هر آنچه که در توان داشت در جهت فشار و اجحاف به هتلداران بکار گرفت.
    شما یادتان نرفته است که به بهانه وصول عوارض نوسازی ، شب عید ، برق و آب هتل ها را قطع می کردند و به این کارشان هم افتخار می نمودند!!!
    مدیری که برای شهر ما توسط همین شورای شهر انتخاب شده بود ماهیتاً سابقه کارسیاسی داشت و نه تحصیلاتی در زمینه مدیریت شهری داشت و نه تجربه قابلی برای ارائه ، وی از پول این مردم ، زائر سرای ارزان قیمت می ساخت  و تخفیف های آن چنانی برای پروانه و پایانکار این زائر سراها می داد و از طرف دیگر هتلداران را تهدید به تعطیلی و پلمپ می نمود و نتیجه اش هم این شده که وضع هتلداری مشهد را به نابودی کشانیده است.
    ایشان شهرداری را با کمیته امداد اشتباه گرفته بود و وظایف اوقاف و غیره را در ساخت مسجد و هزینه کرد پول مردم مشهد در کربلا و غیره به عهده گرفته بود و حتماً فراموش کرده بود پول مردم نزد وی امانت می باشد و از لحاظ شرعی ، حق استفاده از این پول را در غیر شهر مشهد ندارد .
    برخی شهرداران مناطقش چکهای مردم را برگشت می زدند و مرتب مردم را داروغه وار تهدید به بستن و بردن و گرفتن می کردند و هیچ کس از برخی از این شهرداران بی کفایت نپرسید به کجا چنین شتابان؟ و متأسفانه شهردار شهر ما از عملکرد این افراد دفاع        هم می کرد.
    به عنوان مثال در مورد هتل بین المللی قصر در شب تولد امام هشتم (ع) ، هتل پنج ستاره و با اعتبار شهرمان را در مقابل دیدگان میهمانانش پلمپ کردند و درگیری وسیع در خیابان امام رضا (ع) ایجاد نمودند!!!
    رفتارهایی از این دست بر مردم مشهد توسط شهرداری و با حمایت شهردار غیر بومی و غیر متخصص شهر ما کم انجام نشد و کم خون به دل مشهدی ها نکردند.
    مهم ترین مشکل شهردار الهیات خوانده مشهد ، نگاه پر رنگ سیاسی ایشان است که حوزه شهرداری را از یک نهادی که به صورت مطلق می بایست خدمتگزار مردمش باشد به حاشیه های تبلیغاتی و سیاسی سوق داده است.
    تمام بیل بوردهای شهر را پر کردند از جملات شعاری از قبیل ( ما همه خدمتگذار زائر امام هشتم هستیم ) ولی درب اتاق هتل پنج ستاره را روی همین زائر امام رضا (ع) در حالیکه میهمان در اتاق حضور داشت با بی ادبی هرچه تمام تر پلمپ نمودند.
    زائری که سالی یک بار فقط در شب تولد آن امام همام نذر داشته و به مشهد می آمد با چنین رفتارهایی مواجه شد و معنای    میهمان نوازی ما مشهدی ها را متوجه شد .
    واقعاً باید به شهرداری مشهد در این زمینه دست مریزاد گفت که با پلمپ و تعطیل کردن هتل پنج ستاره و بیکار کردن صدها کارگر و کارمند بی گناه  این گونه به توصیه های مقام معظم رهبری گوش فرا می دهد و فریاد ولایتمداری اش هم گوش فلک را کر کرده است.

      شورای شهر و شهرداری مشهد با وضع انواع مصوبه های غیر قانونی و غیر کارشناسی که همه فقط و فقط در راستای گرفتن پول بیشتر از شهروندان انجام می گرفت ساخت و ساز را در این شهر به رکود باور نکردنی و بی سابقه ای فرو بردند و مصداق این سخن  قرار گرفتند که : ( تدبیر تو چیست ؟ ترک تدبیر )

اکنون شاهد این هستیم که مردم فهیم و دانای شهرمان که پاسخ همه این بی حرمتی ها و بی کفایتی ها را در قالبی قانونی و با حضور پر شور ، در پای صندوق رأی دادند.
     امروز به وضوح جای خالی مدیران توانمند سال های قبل در مشهد احساس می شود ، ما در انتخابات گذشته سرگرم ریاست جمهوری شدیم و از انتخابات شورا غافل گشتیم و به تدریج متوجه شدیم که یک شورای غیر تخصصی چه مشکلاتی را می تواند به بار آورد !!
    من از همه همکارانم و تمام همشهریانم به همراه تمام کارمندان و خانواده هایشان که پای صندوق رأی حضور پیدا کردند و با علم و آگاهی کامل نسبت به کاندیداهای شورای شهر رأی خود را به صندوق انداختند تا عواقب امور شهرمان در سال های آتی ختم به خیر شود سپاسگزارم.
    همکاران عزیزم ؛ هم اکنون به وضوح دریافته ام که : نرفتن پای صندوق رأی و رأی ندادن و قهر با انتخابات بزرگترین اشتباه ماست و این بار باید از اشتباهات گذشته درس گرفتیم و با حضور پرشور در انتخابات شورای شهر به افرادی رأی دادیم که دغدغه خدمت ، چنان در ایشان فراگیر است تا به دور از دیدگاه های مطلق سیاسی بتوانند ضمن گشودن گره تولید و اشتغال ( که دغدغه مقام معظم رهبری می باشد ) ، با انتخاب شهرداری بومی و متخصص ما را از بی تدبیری هایی که ضربات سنگینی بر پیکره ی شهر مقدس مشهد وارد نموده است برهانند.
 
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه