امروز  پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
تونل عشق
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ تعداد بازدید: ۱۷۵۱
print

جایی برای مشاهده هنر عشق خداوند !

تونل عشق

 زبان فا تونل عشق

(The Tunnel of Love)

 

 

جایی برای مشاهده هنر عشق خداوند !
در صفحه جاذبه زمین قرار نیست از جاذبه زمین حرف بزنیم؛ قرار است از جاذبه زمین حرف بزنیم! واضح تر بگویم! نیوتن فقط جاذبه زمین را کشف کرد، غافل از این که زمین جاذبه های بی شماری دارد.
 
در کشور اوکراین، در نزدیکی شهر Rivne ، شهر کوچکی به نام Klevan وجود دارد. علت شهرت و محبوبیت این شهر، جاذبه ای عجیب و در واقع رمانتیک ترین و زیباترین محل دنیا به نام «تونل عشق» است. در ماه های گرم سال با رشد درختان، تونلی یک کیلومتری در اطراف خط راه آهن به وجود می آید.
تصاویر گرفته شده از این محل سرسبز نشان میدهد که درختان و چمنهای سبز در کنار و سطح جاده تونلی را به وجود آوردهاند که میتواند مکانی دنج برای آرامش خاطر بازدیدکنندگان آن منطقه باشد. البته عبور یک قطار باری به مدت سه بار در شبانه روز تا حدودی از دنج بودن آن کاسته است. این قطار متعلق به یک شرکت چوببری است که این مسیر را برای منتقلکردن چوب به کارخانه طی میکند.
 گفته میشود در صورتی که زوجهای جوان در این محل آرزویی بکنند و در عشقشان صادق باشند، آرزویشان برآورده میشود.
 
تونل عشق؛ رویایی ترین تونل سبز دنیا
این پوشش گیاهی زیبا یک تونل قطار و یک مسیر ریلی گیاهی و زنده است که به مسیر سبز شهرت یافته است. مسیر سبز مطمئنا یکی از رمانتیک ترین تونل های قطاری در جهان است که تاکنون دیده اید! این زیبایی در یک جنگل دلربا در دل کشور اوکراین پنهان شده است.
 
تفاوت مهندسی ما با خداوند
تونل سبز در اوکراین تنها تونل در جهان است که به جای استفاده از بتون، آجر و ... از درختان و شاخه های آن ها پایه ریزی شده است. طراحی این تونل سبز و زنده در دل یک جنگل زیبا و بسیار وسیع اجرا شده است. تنها کافی بود مهندسین و طراحان آن ذهنیتی غیر از این داشتند.
این تصاویر خیره کننده توسط اولگ گورد ینکو کادر شده است. او تمام جزئیات و ظرافت هنر عکاسی را به خدمت گرفته است تا بتواند زیبایی این مسیر سبز مقابل دیدگان ما مجسم سازد. او در این زمینه می گوید: “در این مسیر بزرگترین پوشش گیاهی و با شکوه ترین مسیر کاملا گیاهی ریلی است که تاکنون در عمرم دیده ام. من از تمام توانایی ام برای به تصویر کشیدن این زیبای ژرف استفاده کردم و از نتیجه کار راضی هستم”.
مردم محلی نام این تونل را «تونل عشق» گذاشته اند! این جاده شما را دعوت به حرکت می کند؛ دعوت به یکی از آن سفرهای شگفت انگیز و رویایی. این مسیر زیبا و رویایی، پاداش حفاظت و برخورد صحیح انسان ها با طبیعت و محیط زیست است. زیبایی ای که این جنگل در این مسیر سبز ریلی در چهار فصل به انسان ها هدیه می دهد، انکار ناپذیر و منحصر به فرد است، گویی بر گرفته است از کتاب های افسانه های شاه و پریان. 

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: