امروز  پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
حقیقت را دریابید و بعد بروید
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ تعداد بازدید: ۱۷۱۶
print

حقیقت را دریابید و بعد بروید

حقیقت را دریابید و بعد بروید

حقیقت را د‌‌ریابید‌‌ و بعد‌‌ بروید‌‌

 

 

محمد جواد قائمی خواه
امروزه بسیاری از سازمان های اقتصادی و غیر اقتصادی به منظور شناساندن خود، اقدام به ایجاد یک سایت اینترنتی میکنند. در صنعت گردشگری نیز سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی از این روش استفاده میکنند.
قصد داریم در این صفحه، برخی از بهترین سایتهای گردشگری دنیا و ایران را معرفی کنیم تا به راحتی با مشخصات و امکانات مکانی که قصد سفر به آن جا را دارید، آشنا شوید:
 
شعار سایت : بهترین توصیه برای جایی که سفر می کنید
این وب سایت در سال ۲۰۰۵ میلادی برنده جایزه بهترین سایت اینترنتی گردشگری در ایالت متحده شده است. در این وب سایت می توان از نظرات گردشگران مطلع شد و برای سفر با آن ها مشورت کرد. این سایت اینترنتی امکان رزرو پرواز، هتل، تور، اتومبیل و کشتی کروز را برای گردشگران مهیا می سازد.
گردشگران می توانند با این سایت از طریق Facebook یا Twitter ارتباط برقرار کنند؛ در ضمن این سایت برای مخاطبینش جوایزی را هم در نظر می گیرد!
نکته ای که در رابطه با این وب سایت قابل توجه است، اعتماد گردشگران به نظریات ارائه شده توسط دیگر مسافرانی است که قبلا به مقصد مورد نظر سفر کرده اند یا از امکانات هتل پیشنهادی در این وب سایت بهره مند شده اند.
شعار سایت : با هم برنامه ریزی کنیم، با هم سفر کنیم
Triporama  امکان برنامه ریزی برای سفر گروهی را فراهم می سازد و همچون یک وب سایت شخصی امکان ارتباط با دیگران  (ذخیره سازی و اشتراک تجربیات سفر، دعوت از دیگران برای سفر، ارسال پیغام و...) را دارد.
انواع مختلف گشت ها و برنامه های سفر در این سایت طراحی شده و گردشگران می توانند از برنامه روزانه سفرها مطلع شوند. در این سایت اینترنتی، گردشگران می توانند ایده هایی برای انتخاب مسیر و مقصد گشت ها مطرح کنند و برای خودشان همسفر بیابند.
فعالیت این وب سایت بسیار قابل توجه است و کمبود چنین سایتی در فضای گردشگری ایران کاملا محسوس است. بسیاری از گردشگران تمایل دارند که در حین سفر، برای خود همسفرانی بیابند و از تجربه آشنایی با دیگران در حین سفر برخوردار شوند، لذتی که شاید در تمام عمرشان آن را به فراموشی نسپارند. 
در واقع این وب سایت بستری را فراهم کرده که مسافران بتوانند خودشان یک تجربه را طراحی و مدیریت نمایند. قابل ذکر است که امروزه “طراحی تجربه”، یک مبحث بسیار عمیق و ارزشمند است که در علوم اجتماعی و روانشناسی فردی و گروهی به آن توجه می شود.
اگر از گ شعار سایت : حقیقت را دریابید و بعد بروید
بیش از ۴۰ میلیون نفر گردشگر در این سایت نظرات و ایده های خودشان را در رابطه با هر آن چه مربوط به سفر است، بیان کرده اند و این موضوع خود اعتبار و هویت این سایت را مشخص می کند.
این سایت امین ترین سایت در زمینه معرفی مقصد گردشگری به شمار می رود. به طور مثال، شاید عکس هایی که در سایت یک هتل از اتاق ها در معرض نمایش قرار می گیرد با عکس هایی که یک گردشگر از اتاق های همان هتل می گیرد، متفاوت باشد. این اختلاف را در tripadvisor  می توان مشاهده کرد. 
معرفی بهترین مراکز اقامتی و تفریحی و غیره در هر سال و هر هفته، از خدمات این سایت به شمار می رود.
می توان این گونه ابراز کرد که tripadvisor یک سایت اینترنتی حقیقت یاب است و جدا از هیاهوی سفر، به رسالت خود بر اساس نظر گردشگران وفادار است.
 
نظرات

 نام:
 *نظر: