امروز  پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
دور دنیا در چند دقیقه؛
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ تعداد بازدید: ۲۰۱۸
print

آشنایی با جاذبه های توریستی بارسلون

 دور دنیا در چند دقیقه؛

 

Hola Barcelona*!
*عبارت اسپانیایی به معنی: سلام بارسلون!
 
بارسلون شهر معماری، سواحل مدیترانه ای، لیونل مسی و تیکی تاکاست! هر جور سلیقه توریستی که داشته باشید بارسلون مقصد سفر رویایی شماست؛ اینقدر موزه ها و شاهکارهای معماری دارد که اگر بخواهید کنار هر کدام عکس بگیرید تا آخر عمرتان می توانید  با آلبوم عکس هایتان جلوی در و همسایه کلاس بگذارید، سواحل زیبای مدیترانه ای آن بهترین ساحل شهری جهان است و ساخته شده برای شنا، استراحت و آفتاب گرفتن (البته توصیه می کنیم اینجا تاحد امکان عکس نگیرید!) بازارهای رنگارنگ، خیابانهای پر جنب جوش، رستوران های اسپانیایی و پارکهای پر ساز و آواز بارسلون هم که روحتان را شاد می کند!
چمدانها را ببندید
با توجه به تابستان شرجی و زمستان سرد و خشک، بهترین زمان سفر به بندر بارسلون بهار و پاییز است. شما برای سفر به یک فروند ویزای شینگن نیاز دارید. (البته ممکن است بعد از گرفتن ویزا علاقمند شوید جاهای دیگر اروپا را هم ببینید!) در مرحله بعد هم می توانید از ایرلاین های کشورهای دوست و همسایه (مثلاً القطریه) بلیت تهیه کنید و بعد از 8 ساعت پرواز به فرودگاه بارسلون برسید و 17 کیلومتر باقیمانده تا مرکز شهر را با مترو یا اتوبوس طی طریق کنید. بلیت های ١٠ تایی حمل و نقل در بارسلون بسیار ارزان است و با هر بلیت یک ساعت فرصت استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی را دارید. این اتوبوس های روباز را هم حتما امتحان کنید تا هم ارزان تر به مقصد برسید هم یک دل سیر بارسلون را ببینید.
لا رامبلا؛ خیابانی در دل تاریخ
اول از همه دیدن معروفترین خیابان اسپانیا که پیاده رو در وسط قرار گرفته و ماشین ها از کنار عبور می کنند، جزو واجبات سفر شما به بارسلون است. خیابانی شلوغ و دیدنی در مرکز شهر که پر از دست فروش، نقاش و دکه‌های سوغاتی و گل فروشی است. نوازندگان دوره‌گرد گیتار به دست را خواهید دید با کلیساها و ساختمان‌های قدیمی زیبا، خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده و مغازه‌ها و رستوران‌های محلی و توریست‌ها. (البته از ما نشنیده بگیرید ولی بارسلون پر جیب‌برترین شهر اروپایی‌ست! با این وضع بحران اقتصادی اروپا حسابی حواستان به کیف پول و وسایلتان باشد و با هر کسی زود پسرخاله نشوید!)  طرف دیگر خیابان لارامبلا، به منظره‌ی زیبای قایق‌های پارک شده در آبی مدیترانه می‌رسد. در انتهای خیابان، کریستف کلمب را می بینید که از ارتفاع 60 متری به قاره‌ی آمریکا اشاره می‌کند!
دیدنی ترین بنای ناتمام دنیا
خیابان های بارسلون نمایشگاه آثار معماری آنتونی گائودی، معمار مشهور اسپانیایی است. مشهورترین بنای گائودی، کلیسای نیمه کاره «ساگرادا فامیلیا» است که با برج های صد متری اش جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. ساخت این بنا از سال 1882 آغاز شده، هنوز ادامه دارد و تا 2026 هم تمام نمی شود! (از این بابت خیلی شبیه برخی پروژه ها در کشور خودمان است!) برای دیدن این کلیسا توی صف می ایستید و آنجا می توانید بلیت کامل را برای موزه، کلیسا و آسانسور(!) تهیه کنید.
به خانه گائودی خوش آمدید
خانه گائودی یا «کاسا میلا» از شاهکارهای معماری و عجیب ترین خانه هایی است که در عمرتان دیده اید. فقط پشت بامش را ببینید... حالا ما هیچی نمی گوییم، ولی آدم خانه اش را اینجوری می سازد؟! 
پارک عجایب
پارک گوئل و چندین بنای مشهور دیگر هم دستپخت جناب گائودی است و کلاً همه چیز اینجا عجیب غریب است.  در این پارک از دریاچه گرفته تا راه عابر پیاده با سایه اندازهای 12 متری، مسیر اسکیت و دوچرخه ، محوطه بازی کودکان و وسایل موسیقی وجود دارد که همه آنها از مصالح طبیعی که با گیاهان رنگین پارک ترکیب شده ساخته شده اند. پارک های کویسرولا و سیتادلا هم بسیار دیدنی هستند.
 
تا دلتان بخواهد موزه هست
اگر از آن دسته آدم هایی هستید که دیدن موزه ای با 3500 اثر از پیکاسو برایتان کسل کننده است و یا اگر به موزه شکلات بارسلون بروید فقط معده خودتان را شکنجه می کنید، حتما سری به موزه باشگاه بارسلونا بزنید و افتخارات آنها را که انگشت کوچیکه ابومسلم خودمان هم نیست(!) یک نگاهی بندازید. در آخر هم دوری اطراف نیوکمپ بزرگترین ورزشگاه اروپا بزنید و تا آخر عمر هر وقت شبکه سه بازی بارسلونا و لیونل مسی را نشان می داد کلاسش را بگذارید!
تاپاس بخورید
رستوران ها تا دیر وقت باز هستند و هر چند که حیف است حالا که تا اسپانیا آمده اید، غذای کاتالونیایی سفارش ندهید، اما انواع و اقسام غذاهای ژاپنی، چینی، تایلندی و هر چیزی که به عقل جن هم نمی رسد در بارسلون پیدا می کنید. معروفترین غذایشان تاپاس است که در واقع مجموعه‌ایست از غذاهای مختلف در ظرف‌های کوچک. غذاهای دریایی هم فراوان و باکیفیت است. رستوران های معروفش هم «کال پپ» و «پاسادیس دل پپ» است.  ضمناً وقتی به صندوق مراجعه کردید توجه داشته باشید که قیمت ها به تومان نیست و به یوروست، قرص هایتان دم دست باشد!
جمع بندی
به جز جاهایی که گفتیم تپه تیبیدابو، تپه المپیک، تله کابین، موزه دریایی، باغ وحش، برج، آکواریوم، دروازه تریومف و ده ها جای دیدنی دیگر را هم می توانید در برنامه سفرتان بگنجانید، اما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید خاطره خوبی از سفر داشته باشید هرگز به دیدن مسابقات گاو بازی نروید که روحتان خش خشی می شود!
بارسلون شهر بزرگ زیبایی‌ست که دیدنش، رضایت همه را جلب می کند. 
 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: