امروز  چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سـفر به سـرزمین جشــنها هـمه چیز در موردِ راههـای سـفر به گرجســتان
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ تعداد بازدید: ۶۴۷
print

سـفر به سـرزمین جشــنها هـمه چیز در موردِ راههـای سـفر به گرجســتان

سـفر به سـرزمین جشــنها هـمه چیز در موردِ  راههـای سـفر به گرجســتان

 سـفر به سـرزمین جشــنها

هـمه چیز در موردِ  راههـای سـفر به گرجســتان

 

گرجستان کشور بسیار زیبایی است و زیباییهای آن به همراه رفتار مردم گرجستان که مردمی خونگرم و آرام هستند، باعث شده یکی از کشورهای برتر توریستی به شمار بیاید. این کشور زیبا در ناحیه شمال ایران و در منطقه قفقاز واقع شده و پایتخت آن شهر «تفلیس» است. گرجستان مرز میان اروپا و آسیاست و از شمال با فدراسیون روسیّه، از شرق با جمهوری آذربایجان، از جنوب با ارمنستان و از جنوب غربی با ترکیه هم مرز است و در غرب هم با دریای سیاه همسایه است.
نام بینالمللی گرجستان، جرجیا (Georgia) است. این کشور دارای دو جمهوری خود مختار آبخازیا و اوستیای جنوبی (به گرجی: منطقه تسخینوالی) است که در شمال کشور و در همسایگی روسیّه هستند و اکنون این دو منطقه با پشتیبانی روسیّه اعلام استقلال کردهاند.

 

گرجستان تاریخ و فرهنگی پربار و کهن دارد و از نخستین کشورهایی است که مسیحیّت را به عنوان دین رسمی کشور برگزید. تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد، چراکه این کشور مدّتها جزئی از ایران بوده است. در دوره صفویّه، مادر تعداد زیادی از شاهان گرجی بودند و گرجیها در بسیاری از مناصب کشوری و لشکری حضور داشتند. در سال 1192 هجری خورشیدی (1812 میلادی/1228 قمری) طبق پیماننامه گلستان، گرجستان رسماً از ایران  جدا شد و به خاک روسیّه تزاری پیوست. گرجستان در دی 1370 (دسامبر 1991) از شوروی استقلال یافت.
نظرات

 نام:
 *نظر: