امروز  چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سـیدنی، ویترین اســترالیا
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ تعداد بازدید: ۱۹۴۵
print

سـیدنی، ویترین اســترالیا

سـیدنی، ویترین اســترالیا

 سـیدنی، ویترین اســترالیا

 

 

محمَدکوهخضری
شهر سیدنی، ویترین شهرهای استرالیا دارای زیباترین بندر طبیعی جهان است. این شهر جذّاب و دیدنی آشناترین افقهای شهری دنیا را به خاطر بندرگاه مشهور خود دارد که از آن به عنوان زیباترین بندر طبیعی جهان یاد میشود.
از آنجا که ما ایرانیها استاد خراب کردن طبیعت، به خصوص ریختن زباله در آن هستیم،  طبیعی بودن بندر سیدنی باعث شده است چیزی حدود 9323 نفر ایرانی در این شهر ساکن باشند، ولی به دلیل وجود مأموران خفن امنیّتی از زباله ریختن در این بندر طبیعی ناکام بمانند! 
 
 بانـد! جیـمز باند! مشــغول نگهــبانی از بندر سیدنیSydney  
سیدنی از نظر گردشگری یکی از سرآمدترین شهرهای جهان است و درآمد بسیاری از صنعت توریسم می برد. سیدنی 8 ساختمان بالای 200 متر دارد و دارای جمعیّتی بالغ بر 4/2 میلیون نفر است. این شهر دارای شبکه حمل و نقل جامعی است و حتّی منوریل هم دارد! یکی از خصوصیّات منوریل شهر سیدنی آن است که سوار شدن آن خیلی کیف میدهد! تصویر زیر یک منوریل در شهر بندری سیدنی را نشان میدهد که هر چقدر دقّت کردیم مشخّص نشد که  دارد میرود یا میآید!
یکی از نمادهای اصلی و از شریانهای مهمّ ارتباطی شهر سیدنی پل بندرگاه سیدنی است (از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان با 49 متر عرض و پنجمین پل قوسی جهان). این پل که بر روی بندرگاه سیدنی احداث شده، مرکز سیدنی را به مناطق شمالی شهر مرتبط میکند. این پل قطب گردشگری سیدنی به حساب میآید. جالب است بدانید از سال 1998 صعود گردشگران به پل امکانپذیر شدهاست که به نظر میرسد ریشه آن به شکست تاریخی استرالیا از ایران برگردد که مردم این شهر از شدّت ناراحتی و به دلیل فقدان بیابان در سیدنی، سر به پل گذاشتند! هزینه این کار معمولاً دویست دلار استرالیاست که بسته به زمان صعود  تا سیصد دلار هم افزایش مییابد. طول زمان درنوردیدن پل در هر تور معمولاً سه و نیم ساعت است.
اگر احیاناً شما هم به استرالیا رفتید، اوّلاً این کار را نکنید، چون ایرانی هستید و ممکن است شما را  به نیّت خداداد عزیزی از همان بالا پرت کنند پایین! ثانیاً حواستان به نوسانات نرخ ارز باشد و سعی کنید هر چه ارز گرانتر شد، سرعت شما هم بیشتر شود که کمتر برایتان خرج بردارد!

 

ماشینهایی که از سمت شمال به مرکز شهر سیدنی میروند، مجبور به پرداخت عوارض به مبلغ سه دلار هستند! اگر گذرتان به آن طرفها افتاد، بد نیست بدانید هیچ راه در رو یا جادّه خاکی برای ندادن عوارض وجود ندارد، ولی تا دلتان بخواهد جادّه آبی در زیر پل وجود دارد که برای فرار از عوارضی میتوانید از طریق آن اقدام نمایید!

نظرات

 نام:
 *نظر: