امروز  جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
عاشـق سـفربه دور ایـران هستم
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ تعداد بازدید: ۱۷۱۸
print

عاشـق سـفربه دور ایـران هستم

عاشـق سـفربه دور ایـران هستم

 عاشـق سـفربه دور ایـران هستم

 

 

 

گفتگوبامهـدیپاکدل؛ بازیگرِسـینما،تئاتروتلویزیون
ملیحهپژمان
مهدی پاکدل متولّد تیرماه سال 1359 تهران، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و گرافیست است. وی کار هنریاش را از تئاتر شروع کرد و در کنار آن وارد فضای سینما و تلویزیون شد. پاکدل در آثاری چون «آبی»، «ماجراهای اینترنتی»، «ماهیها عاشق میشوند»، «دایره شبانه»، «گزارش اعدام»، «استخوان»، «ضامن»، «خاموشی دریا»، «بی گناهان»، «ما چند نفر»، «گمشده»، «ستایش» و ... ایفای نقش کرده است. این هنرمند جوان اخیراً در فیلم «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی هم ایفای نقش کرده که به واسطه آن سفرهایی برایش پیش آمده است. پاکدل عاشق سفر کردن است و دوست دارد روزی تمام ایران را بگردد. گفتگوی متفاوت ما را با این هنرمند بخوانید.
آقای پاکدل! سفر از نگاه شما چه تعریفی دارد؟
سفر اتّفاق شاد و شیرینی است که تا مدّتها انرژی و روحیّه مثبت را در زندگی انسان جاری میکند. در حین سفرهایمان با تجربههای خوشایند و جذّاب مواجه میشویم؛ تجربههایی که در گوشه و کنار زندگی به درد می خورند. سفر ما را  در برابر سختیها آبدیده میکند، چون بعد از هر سفر تحمّل ما در برابر روزمرّگیها و شلوغیهای زندگی بیشتر میشود.
 
شنیدهاید که میگویند بعضیها خوش سفر هستند؟
بله خیلی زیاد.
 
خوش سفر بودن چه تعریفی دارد و چه نکاتی باعث تحقّق این مسأله میشود؟
خوش سفر بودن یک خصلت زیباست، برای اینکه هر وقت با دیگران همسفر میشویم، تمام تلاش ما تعامل ویژه با همه کسانی است که با آنها همسفر هستیم. سفر کردن تنوّع خاصّ خود را دارد؛ گاهی با گروه سفر میکنی و باید با آنها در تعامل باشی و گاهی هم به تنهایی سفر میکنی. هر سفری شرایط خاصّ خود را دارد؛ مثلاً گاهی ممکن است در چادر اقامت داشته باشی و گاهی هم به هتل لوکس بروی. مهم نیست که به کجا و چطور سفر می کنی، بلکه مهم این است که در تمام طول سفر لحظات شاد و پر نشاطی را برای همسفران خود ایجاد کنی. خوش سفر بودن به معنی همسفر شدن نیست، بلکه همراه خوبی در سفر بودن است.
 
خودتان چقدر اهل سفر هستید؟
من عاشق سفر کردن هستم  و از هر شرایطی برای سفر بهره میگیرم؛ با دوستانم ، خانواده و حتّی انفرادی سفر میکنم.
 
بیشتر اهل سفرهای داخلی هستید یا خارجی؟
هر دو سفر را دوست دارم، امّا عاشق این هستم که به دور ایران سفر کنم و نقاط ایران عزیزم را به خوبی ببینم. بعد از آن دور دنیا را در برنامههای سفر خود دارم.
این که میخواهید دور ایران را بگردید، خیلی خوب است، امّا تصمیم دارید از کجا شروع کنید؟
عاشق طبیعت کویر هستم. تصمیم دارم از جنوب کشور شروع کنم، چون آداب و رسوم مردم این مناطق بسیار کهن و جذّاب است.
 
 اقامت در هتل را بیشتر میپسندید یا چادر مسافرتی؟
مهم نیست و این که نقاط جدیدی را میبینم، ارزش بیشتری دارد.
 
برای این سفرها به صورت انفرادی برنامه ریزی کردهاید؟
نه به همراه همسرم قرار گذاشتهایم که در اوّلین فرصت این سفر را کلید بزنیم.
 
حتماً تا به حال سفرهایی برای شما پیش آمده که خاطراتی را برایتان رقم زده باشد، ما را به یک خاطره مهمان میکنید؟

 

در یک سفر کاری به یونان رفته بودم که دیدن مناظر تاریخی این کشور برایم جالب بود. من اطّلاعات چندانی درباره این کشور نداشتم و هر کجا که میرفتم، پرس و جو میکردم.  یادم هست رفتم از فروشگاهی که اجناس سنّتی داشت، خرید کنم که با پسر بچّهای مواجه شدم که وقتی فهمید من ایرانی هستم، کلّی از تاریخ ایران برایم گفت. حتّی میدانست برج میلاد در کدام نقطه ایران واقع شده و برخی اماکن تفریحی کشورمان را به خوبی می شناخت. از او پرسیدم چرا تاریخ ایران را به این خوبی میشناسد که گفت من عاشق تاریخ مردم و ملل مختلف هستم و همیشه درباره شکوه تاریخ ایران شنیده بودم و تصمیم گرفتم مثل یک گردشگر، تاریخ ایران را جستجو کنم. این نکته برایم جالب بود که یک پسر بچّه 12 ساله تا این حد به شناختن تاریخ دیگر کشورها علاقهمند است.

نظرات

 نام:
 *نظر: