امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
امپراتـوریآفتاب تابان
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ تعداد بازدید: ۱۷۹۶
print

امپراتـوریآفتاب تابان

 امپراتـوریآفتاب تابان

وقتی نام ژاپن را می شنویم، ناخودآگاه به یاد مردمانی از جنس تلاش و انضباط، معابد بودایی، سامورایی ها، تویوتا، هیروشیما، ای کیو سان، اوشین، فوتبالیست ها و کالاهای جور واجوری که به اسم ژاپنی اصل می شناسیم، می افتیم. این کشور مجموعة بیش از سه هزار جزیره در شرق چین و در اقیانوس آرام است که با جمعیّت حدود 130 میلیون نفر، سومین قدرت اقتصادی دنیاست.

ژاپنی‌ها کشورشان را «نیپــون کوکو» به معنی خاستگاه خورشید می نامند؛ چرا که در شرقی‌ترین نقطة قارّة کهن و کشور چین قرار داشته و تصوّر می‌شده اوّلین سرزمینی است که خورشید در آن طلوع می‌کند. وجود دایرة قرمز در پرچم ملّی ژاپن هم به همین معنی خورشید تابان است. ژاپن با کشورهای چین، کرة جنوبی، کرة شمالی و روسیّه از طریق اقیانوس آرام همسایه است. هرچند این کشور از حدود 6800 جزیره تشکیل شده است، امّا بزرگ ترین جزایر آن «هونشو»، «هوکایدو» و «شیکوکو» در مجموع 97 درصد از خشکی‌های آن را تشکیل می‌دهند. ژاپن کوه‌های زیادی دارد که تعداد قابل ملاحظه‌ ای از آن ها مانند فوجی آتشفشانی هستند. همان طور که می دانیم، ژاپن کلّاً بر روی ویبره است و سالانه حدود 1500 زلزله در آن روی می‌دهد. به همین دلیل مردم این کشور دربارة زلزله کاملاً آموزش دیده و باتجربه اند. ژاپن با جمعیّتی در حدود 128 میلیون نفر، دهمین کشور جهان از نظر جمعیّت است. مطالعات باستان‌شناسی نشان می‌دهد انسان‌ها از دوران پساپارینه سنگی  در جزایر ژاپن زندگی می‌کردند.

مسئولان این کشور سعی دارند همزمان با پیشرفت اقتصادی، صنعت گردشگری را نیز رواج دهند؛ به همین دلیل شروع به معرّفی آثار خود به جهانیان کرده اند. ژاپن دارای قلعه ها و برج های بسیار زیباست که بعضی از آن ها در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده اند. طبیعت زیبا، درختان گیلاس و آمار پایین جرایم از عواملی هستند که باعث جذب گردشگران می شود.

 در سال 2013 طی مراسمی از 10 میلیون‌اُمین گردشگر که از تایلند وارد ژاپن شده بود، تقدیر شد، امّا دولت ژاپن برای جذب سالانه 20 میلیون گردشگر برنامه ریزی می کند و در همین راستا در سال 2020 که همزمان با برگزاری مسابقات المپیک در توکیو خواهد بود، اقدمات زیادی را در دست اجرا دارد که یکی از آن ها احداث یکی از بزرگ ترین مجتمع‌های گردشگری جهان در مجاورت دهکدة المپیک توکیوست.

غولِ اقتصادیِ خاور دور  .....................................................................

کشور ژاپن با تولید ناخالص داخلی 5

نظرات

 نام:
 *نظر: