امروز  جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
دور دنیا در 80 روز
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ تعداد بازدید: ۲۵۸۷۰
print

دور دنیا در 80 روز
دور دنیا در 80 روز
ملیحه پژمان
 
مهراوه شریفی نیا بازیگری است که شاید خیلی­ها او را با نام پدر و مادر سرشناسش می­شناسند.او از ۸ سالگی، یعنی از سال ۱۳۶۸ بازیگری را با ایفای نقش در دو اثر نمایشی به نام­های امام علی(ع)  و دزد عروسک­ها آغاز کرد. بعدها مهراوه در آثار سینمایی و تلویزیونی بی­شماری ظاهر شد که از میان آن­ها می­توان به« زیر پوست شهر»، «دختری به نام تندر»، «به من نگاه کن» و ... اشاره کرد.
اخیراً این هنرمند نام آشنا را در سریال کیمیا و در قاب تلویزیون دیدیم. با کیمیای این سریال گفتگویی با  حال و هوای سفر کرده­ایم تا از آرزوهایش برای سفر بگوید. همراه ما باشید.
* خانم شریفی نیا! چقدر اهل سفر هستید؟
** من عاشق سفر کردن و گشت و گذار هستم؛ عاشق رفتن به مکان­های جدید و دیدن آدم­هایی جدید با آداب و رسوم متفاوت.
* سفر کردن چه تأثیری در روحیّة  شما دارد؟
** سفر برای من فرصتی برای کسب آرامش و تجدید قواست و از هر فرصتی برای سفر استفاده می­کنم و به مکان‌هایی که تاکنون نرفته­ام، سر می­زنم.
* بیشتر سفر داخلی را دوست دارید یا سفرهای خارجی؟
** بیشتر برایم مهم است که نقطه­ای تازه و بکر را ببینم که حالا ممکن است این نقطة بکر  در ایران باشد و یا یک کشور خارجی، امّا در مجموع کسب آرامش برایم اهمیّت دارد.
* مهم­ترین خاطراتی که از این سفرها در ذهن شما ثبت شده، چیست؟
** سفر پر از خاطرات رنگارنگ است، امّا در یکی از سفرهایم به شمال کشور، یک روز کنار ساحل قدم می­زدم که خانمی اهل همان منطقه من را شناخت و گفت خیلی دوستت دارم؛ بیا منزل من و مهمان من باش. من که به همراه خانواده سفر کرده بودم، وقتی اصرار آن زن مهربان را دیدم، به منزلش رفتم و ناهار مهمانش شدم. باورتان نمی­شود که بگویم کدبانویی بود برای خودش و در یک ساعت چندین مدل غذا آماده کرد و سر سفره گذاشت که هنوز طعم آن غذاها را به یاد دارم.
* و چه حال و هوایی را در آن سفر تجربه کردید؟
** آرامش خاصّی را به دست آوردم؛ به خصوص این که تجربة مهربانی و مهمان نوازی آن زن سادة روستایی هم چاشنی سفرم شد. هر وقت شمال می­روم، یاد آن زن مهربان می­افتم و دوست دارم دوباره او را ببینم.
* بیشتر دوست دارید انفرادی سفر کنید یا گروهی؟
** هر دو. یک وقت­هایی نیاز دارم که تنها سفر کنم و البتّه گاهی هم به فراخور کارم این سفر انفرادی به اجبار شکل می­گیرد، امّا سفر جمعی و بودن با گروه را هم خیلی دوست دارم. اغلب سفرهایی که به خارج از کشور داشته­ام، همراه تور بوده و خیلی خوش گذشته است.
* خوش سفر هم هستید؟
** نمی­دانم. این را باید از همسفرهایم بپرسید، ولی هر وقت جمعی سفر می­کنم، تلاشم این است که به دیگران انرژی مثبت بدهم و آن­ها را خوشحال کنم.
* در سفرها بیشتر اقامت در هتل را بیشتر می­پسندید یا چادر مسافرتی؟
 ** اقامت در هتل را بیشتر می­پسندم؛ چون موافق سختی کشیدن در سفر نیستم و دوست دارم همه چیز مرتّب باشد.
* و آرزوی دیرینة  شما برای سفر کردن چیست؟
** آرزو دارم شرایطی مهیّا شود و من در 80 روز دور دنیا را بگردم؛ دیدنی­های همة نقاط جهان را ببینم و با آداب و فرهنگ مردم کشورهای دیگر آشنا شوم. آرزوی من مثل آرزوی آقای فاگ در سریال دور دنیا در 80 روز است و می­دانم اگر بخواهم و برای آن تلاش کنم، حتماً محقّق می­شود.
* و حرف آخر؟
** سفر به انسان آرامش می­دهد؛ از هر شرایطی برای سفر استفاده کنیم. 
نظرات

 نام:
 *نظر: