امروز  چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
عجیب­ ترین جشنواره­ های دنیا
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ تعداد بازدید: ۲۶۰۶۰
print

عجیب­ ترین جشنواره­ های دنیا
عجیب­ ترین جشنواره­ های دنیا
آتبین محبّتی
 
اصولاً جشن و جشنواره بسیار خوب است؛ چرا که روحیّة افراد جامعه را عوض می­کند. حال هر چقدر این جشن­ها عجیب­تر و جالب­تر برگزار شود، تأثیر بیشتری بر روحیّة شرکت کنندگان می­گذارد. امّا جشن داریم تا جشن! یعنی ما ایرانی­ها جشن داریم، خارجی­ها هم جشن دارند. به قول شاعر: شکر مازندران و شکر هندوستان/ هر دو شیرین­اند امّا این کجا و آن کجا؟
به همین مناسبت تصمیم گرفتیم تا شما را هر چه بیشتر با جشن­های جالبی که در اقصی نقاط جهان برگزار می­شود، آشنا کنیم.
تذکّر: خواندن بخش­هایی از این متن به کودکان زیر 18 سال و بالای 60 سال و همین طور به افراد جوگیر توصیه نمی­شود!
 
چین چیلا در استرالیا
این فستیوال یکی از بزرگترین جشنواره­های غذایی است که در آن مردم نه تنها به سمت یک دیگر هندوانه پرتاب می­کنند، بلکه کارهای خاصّ دیگری نیز انجام می دهند؛ برای مثال در این جشن عدّه­ای به اسکی روی هندوانه مشغول می­شوند. این فستیوال هر ساله در اواخر ماه فوریه برگزار می­شود؛ البتّه از ماه فوریه که تقریباً مصادف است با بهمن تعجّب نکنید و با خود نگویید وسط زمستان هندوانه از کجا می­آید؟! نخیر! سردخانه هم ندارند! بلکه در نیم کرة جنوبی زمستان ما تابستان آن­هاست! این خارجی­ها هم همه چیزشان برعکس است! فقط حیف هندوانه که کیلویی سه هزار تومان قیمت دارد.
 
 
بزرگداشت میمون­ها در تایلند
به قول معروف گاو هم که باشی، اما در جای مناسب (هند) قرار داشته باشی، تو را می­پرستند! حال حکایت تایلند است و میمون­های خوش شانسش. این گونه است که یکی از عجیب­ترین و همچنین کثیف­ترین فستیوال­های دنیا در تایلند برگزار می­شود. در این جشنواره مردم میوه­های مختلف و نوشیدنی­های زیادی را برای میمون­ها آماده می­کنند و آن­ها نیز با این میوه­ها بازی می­کنند و تنها باعث به وجود آمدن یک محیط بسیار کثیف می­شوند. توجّه کنید که میوه­ها را نمی­خورند! با موز کیلویی 5 هزار تومانی بازی می­کنی بی انصاف؟! 
 
جنگ پرتقال در ایتالیا
یکی دیگر از جشن­های بزرگ غذایی و کثیف در یکی از شهرهای شمالی ایتالیا برگزار می­شود. در این جشن مردم با پرتقال­ها به یکدیگر حمله می­کنند. در این فستیوال مردم به دو گروه تقسیم می­شوند و با پرتقال با یکدیگر به مبارزه می­پردازند. این مسابقه به عنوان بزرگترین جنگ خوراکی در ایتالیا شناخته می­شود. در انتهای آن تنها هزاران تن پرتقال از بین رفته سطح شهر را می­پوشاند. از ظواهر امر پیداست که این اروپایی­ها گشنگی نکشیده­اند تا عاشقی از یادشان برود.
 
 
جشنواره رنگ­ها در هند
نوبتی هم که باشد، نوبت هندوستان است. بدیهی است به علّت جمعیت میلیاردی و فقر عمومی، این عزیزان به هیچ عنوان نمی­توانند از مواد غذایی برای جنگ با یکدیگر استفاده کنند، امّا از قدیم الایّام گفته­اند که احتیاج مادر اختراع است. این جشن یکی از گسترده­ترین جشنواره­های دنیا است و میزان زیادی نیز کثیفی به همراه دارد. در مدّتی که این جشن برپاست، مردم در سرتاسر هند بر روی یکدیگر رنگ می­پاشند و کمتر کسی را می­توانید پیدا کنید که تمیز مانده باشد؛ البتّه این رنگ­ها به صورت پودری هستند و به راحتی پاک می­شوند.
 
قل دادن پنیر در انگلستان
حتماً با این فستیوال که هر ساله در انگلستان برگزار می­شود، آشنایی دارید؛ چرا که نه تنها یکی از عجیب­ترین فستیوال­های دنیاست، بلکه بسیار کثیف و خطرناک نیز هست. در این جشن از بالای یک تپّة تقریباً گلی یک تکّه پنیر را به پایین هل می­دهند و شرکت­کنندگان برای به دست آوردن آن باید به پایین حرکت کنند. در این میان عدّة بسیار زیادی در گل و لای­ها می­مانند و یا اینکه در آخر مسابقه یک دست یا پای شکسته دارند. آدم یاد فیلم به خاطر یک مشت دلار می­افتد! اگر این جشن در دل قبایل افریقا برگزار می­شد، کمتر تعجّب می­کردیم
 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: