امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
دبـی، چاه نفتی هوایی امارات
۱۳۹۴/۰۶/۰۲ تعداد بازدید: ۱۸۴۰
print

دبـی، چاه نفتی هوایی امارات!

دبـی، چاه نفتی هوایی امارات

                              دبـی، چاه نفتی هوایی امارات!
محمّد کوه خضری


فرودگاه بین المللی دبی یا به زبان عربی، «مطار دبی الدولی» فرودگاه اصلی شهر دوبی، بزرگترین شهر کشور توریست پرور و پول خیز امارات متّحدة عربی است.
این فرودگاه پایتخت هوایی آسمان خاورمیانه است و از سه ترمینال تشکیل شده است. این ترمینال ها عبارتند از: ترمینال یک، دو و همچنین سه! ترمینال شماره 3 بزرگترین ساختمان جهان از لحاظ مساحت است و به خاطر پارتی ای
که اماراتی ها با خودشان دارند، فقط به پروازهای شرکت خطوط هوایی امارات اختصاص یافته است. این ترمینال دارای مرکز خرید بزرگی هم هست که به عنوان سومین مرکز خرید جهان شناخته می شود. این مرکز خرید به گونه ای طرّاحی شده که ایرانی ها در آن احساس غربت نمی کنند و همواره به تعداد زیاد در این مرکز خرید یافت می شوند؛ البتّه این خصوصیّت در مقابل سایر ویژگی های این مرکز خرید، چندان هم مهم و بارز نیست؛ چون ایرانی ها
در تمامی مراکز خرید دنیا یافت می شوند!
طبق آخرین آمار ترافیکی منتشر شده توسّط فرودگاه دبی، در ماه مارس 2013، حدوداً 6 میلیون مسافر به فرودگاه بین المللی دبی آمده اند. همچنین در ماه مارس 2014، ترافیک مسافران به میزان 6.285.868 رسید که نسبت به آمار ماه مارس گذشته، 7.5 درصد افزایش یافته است که این مطلب بیانگر این است که فرودگاه دبی از گزارش دهندگان خوبی برخوردار نیست! چرا که میزان رشد 7.5 درصد اصلاً قابل قبول نیست. به طور مثال در کشور خودمان سابقه ندارد گزارش دهندگان زیر 50% رشد، گزارش تولید کرده باشند! طبق پیش بینی های صورت گرفته، این فرودگاه تا سال 2020، پذیرای صدمیلیون مسافر خواهد بود.
جالب است بدانیدکلّ مسافران جابه جا شده توسّط فرودگاه بین المللی دبی در سال گذشته، 47 میلیون نفر بوده است. این در حالی است که این آمار در همان بازة زمانی برای کشور خودمان، عدد 42 میلیون را برای کلّ فرودگاه های کشور نشان می دهد! نکتة اصلی این جاست که اکثر مسافران جابه جا شده در فرودگاه های ایران، شهروندان ایرانی بوده اند و لذا ارزآوری خاصّی از این رهگذر، نصیب کشور نشده است، ولی قریب به اتّفاق مسافران جابه جا شده از فرودگاه دبی را اتباع خارجی تشکیل می دهند که بدین ترتیب، این فرودگاه به چاه نفتی دائمی برای امارات متّحدة عربی و مشخّصاً امارت دبی تبدیل شده است.


نظرات

 نام:
 *نظر: