امروز  جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کاش تمامی سفرها، بی خطر و این ستون هم تعطیل شود
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ تعداد بازدید: ۶۹۹
print

کاش تمامی سفرها، بی خطر و این ستون هم تعطیل شود !

کاش تمامی سفرها،  بی خطر و این ستون هم تعطیل شود

 کاش تمامی سفرها،  بی خطر و این ستون هم تعطیل شود

 
 ـ در 13 ســپتامبر2010 یکی از قطارهای سریع السـیر مسافربری از شهر استکهلم به مقصد شهر مالمودر حال حرکت بود که با یک دســتگاه کامیون بزرگ برخورد کرد که حامل جرثقیل بود. بر اثر این برخورد سه واگن قطار واژگون شد.  در این سانحه شش نفر زخمی شدند. این قطار حامل دویست و پنجاه مسافر بود.
 
 
 
ـ در 9 سپتامبر2010 برخورد یک اتوبوس مسافربری با یک قطار باری که نزدیک شهر آمریکانا در ایالت جنوبی سائوپائولو منجر به کشته شدن 9 نفر شد. پلیس مقصر حادثه را راننده اتوبوس معرفــی کرد؛ زیرا دچار بی احتیاطی شده و زمانی که قطار باری قصد عبور داشته، روی ریل رفته است. راننده سعی کرده از ریل عبور کند، اما موفق نشده و قطار به شدت با اتوبوس برخورد می کند. راننده اتوبوس نیز در دم جان خود را از دست می دهد.
 
 
 
ـ در 20 شهریور ماه 92، یک دستگاه کامیون حامل بار کندوی عسل به دلیل انحراف نابهنگام به درون دره برازجان سقوط کرد و خشم زنبور‌های عسل را بر انگیخت. ساعت 6:10 صبح روز 20 شهریور یک کامیون حمل کندوی زنبور عسل در محور برازجان شیراز از مسیر منحرف شد و به دره سقوط کرد. در این حادثه دو نفر دچار آسیب شدند که با اعزام سه تیم در قالب ده امدادگر به محل حادثه، عملیات رها سازی و امدادرسانی به مصدومان انجام شد. به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات، خواب آلودگی راننده علت اصلی حادثه بوده است.
 
 
 
ـ در 25 ژانویه 2013 بر اثر برخورد دو اتوبوس در بولیوی، هفده نفر کشته و سی تن مجروح شدند. این حادثه در شرق ایالت سانتاکروز رخ داد. پلیس بولیوی سراسر روز مشغول بیرون کشیدن کشته شده ها و مجروحان از این دو دستگاه اتوبوس و انتقال آن ها به بیمارستان بود. این حادثه چهارمین سانحه شدید رانندگی بود که در سال 2013 در بولیوی رخ داده است. از ابتدای امسال (2013) در این کشور فقیر آمریکای لاتین، بیش از شصت و سه نفر در چند سانحه رانندگی کشته و بیش از چهارصد تن زخمی شده اند.
 
 
 
ـ پلیس محلی چین از برخورد دو دستگاه اتوبوس در 21 مه 2012در یکی از بزرگراه‌های این کشور و مجروحیت 20 نفر خبر داد. به گفته یکی از افسران راهنمایی و رانندگی منطقه«گوانگشی»، این سانحه ساعت 6 صبح یکم خرداد ماه به وقت محلی اتفاق افتاد. بر اثر برخورد این دو دستگاه اتوبوس 30 مسافر مجروح شدند.
 
 
 
ـ و اما رخدادی در ناوگان هوایی و این بار در مشهد. هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز 613، که در روز13 شهریور ماه 90، از تهران عازم مشهد مقدس شده بود، در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دچار سانحه شد.این هواپیما که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای تمامی دوره های ریاست جمهوری(!) هم یکی از سرنشینان آن بود، حدود ساعت 24، هنگام فرود در باند فرودگاه به علت ترکیدگی چرخ جلو با مشکل مواجه شد و به سختی فرود آمد. این سانحه خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت، ولی برخی از مسافران دچار جراحاتی شدند که بلافاصله به درمانگاه منتقل و مداوا شدند.
 
 
 
ـ در اثر حادثه ای دلخراش که در 18 شهریور ماه سال جاری اتفاق افتاد، دو دستگاه اتوبوس در بزرگراه قم ـ تهران با هم برخورد کردند.این حادثه ساعت ۲۲ و ۴۹ دقیقه شب 19 شهریور در حوالی کیلومتر 30 بزرگراه قم ـ تهران به وقوع پیوست و اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، در کیلومتر 30 اتوبان قم ـ تهران دچار ترکیدگی لاستیک شد. این خودرو پس از انحراف، با عبور از گاردریل وسط اتوبان وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود، به شدت تصادف کرد و هر دو دستگاه اتوبوس دچار آتش سوزی شدید شدند.
 
علت اصلی بروز این حادثه نقص فنی (ترکیدگی لاستیک) و نقص در سیستم سوخت و برق اتوبوس اعلام شد.
 
بر اثر وقوع این حادثه مرگبار 43 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و 44 تن دیگر زخمی شدند.
 
 
 
ـ یک هواپیمای باری متعلق به یک شرکت پستی امریکا که از چین عازم ژاپن بود، روز 24 مارس 2010 هنگام فرود در فرودگاه ناریتای توکیو، به طور ناگهانی شعله ور شد و هر دو خلبان آن کشته شدند. این دو خلبان هر دو تبعه امریکا بودند و تنها خدمه هواپیمای باری شرکت پستی فدکسامریکا به شمار می رفتند که از گوانگجو در جنوب چین عازم توکیو بودند. این نخستین سانحه هوایی مرگبار در فرودگاه ناریتای ژاپن، بزرگترین فرودگاه این کشور به شمار می رود. این سانحه همچنین نخستین سانحه هوایی مرگبار از سال هزار و نهصد ونود و شش در ژاپن است. سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرده است که بادهای شدیدی هنگام این سانحه در حال وزیدن بود و شب گذشته به هواپیماهای عازم فرودگاه ناریتا در این باره هشدار داده شده بود. براساس تصاویر دریافتی، دماغه هواپیما هنگام فرود به زمین برخورد کرد و هواپیما از سمت چپ خود واژگون و بلافاصله شعله ور شد.در پی این سانحه ده ها آتش نشان و خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند، اما تنها شاهد آتش سوزی هواپیما بودند.
 
کاش تمامی سفرها بی خطر و این ستون هم تعطیل شود!

 

نظرات

 نام:
 *نظر: