امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
هتل های دنیا چگونه اند؛
۱۳۹۴/۰۹/۱۰ تعداد بازدید: ۳۳۰۰
print

هتل های خاص، برای آدم های خاص!

هتل های دنیا چگونه اند؛
 
 
 
به صورت طبیعی (!) اکثر ما انسان ها سفر را دوست داریم و باز هم به صورت طبیعی(!) اکثر ما انسان هایی که سفر را دوست داریم، می خواهیم وقتی برای اقامت در حین سفر به مکانی می رویم، مکانی باشد امن و راحت برای استراحت. اما گاهی عده ای از این آسایش و امنیت و راحتی، خسته می شوند و دوست دارند در محلی اقامت کنند که برای آن ها ماجراجویی را به همراه داشته باشد.
به همین منظور در سراسر دنیا هتل های خاص و عجیب و غریبی ساخته شده، مخصوص افراد خاص و عجیب و غریب. در ذیل به نمونه ای از این هتل ها اشاره می کنیم.
 
هتل هواپیمایی:
تصور کنید؛ از هواپیما پیاده می شوید و مجدداً وارد هواپیما می شوید! اما اینبار نه به قصد سفر و حرکت، بلکه به قصد استراحت و سکون!
شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ تنها انسان ها نیستند که وقتی بازنشسته می شوند باز هم برای ارتزاق و گذران زندگی دست از کار و فعالیت بر نمی دارند!‌ در فرودگاه استکهلم سوئد یک فروند بوئینگ 747، اکنون در سن بازنشستگی است، اما دست از تلاش برنداشته و اکنون به عنوان هتل به کار خود ادامه می دهد!‌ این هواپیما که پیشتر به یک شرکت هواپیمایی سنگاپوری تعلق داشت، اکنون به هتل تبدیل شده و البته در نوع خودش هم جالب است و هم بی نظیر. این هتل بوئینگی دارای 25 اتاق یک تا 4 تخته، 9 دستشویی و یک سوئیت ماه عسل در اتاق خلبان آن است. در کل 72 تخت در هواپیما جاسازی شده و فقط سوئیت ماه عسل دارای سرویس اختصاصی است. دماغه هواپیما به سالن انتظار تبدیل شده و قسمت فرست کلاس آن هم به یک رستوران با 20 صندلی. هزینه اقامت در این هتل شبی 52 دلار کانادا است و برای دو تخته های لوکس 200 دلار. البته می توان با پرداخت 10 دلار فقط از داخل آن بازدید کرد !
از نکات جالب این هتل این است که مهمانان اگر حوصله شان سر برود می توانند از درهای اضطراری خارج شده و روی بال هواپیما قدم بزنند! توماس کاسل یکی از مسئولان فرودگاه اورلاندا در استکهلم سوئد می گوید ما مجبور بودیم با این هواپیما کاری بکنیم. مسئله مهم این بود که به هتلی جدید اطراف فرودگاه هم نیاز داشتیم و به فکر افتادیم آن را به هتل تبدیل کنیم.
هتل متحرک:
اینبار اما لازم نیست حتی سوار وسیله ای شوید تا به هتل بروید! بلکه این خود هتل است که به نزد شما می آید! و بعد شما همراه این هتل به گشت و تفریح می پردازید!‌ 
هتل «اورلند» نام این هتل عجیب است که اصلیتش فرانسوی است!‌ اما تا کنون به سوئیس و آلمان هم سفر کرده. 
این هتل خاص تنها یک اتاق دارد و آن یک اتاق هم شامل حمام، تختخواب دو نفره و یک سالن کوچک است. با اینکه داشتن تنها یک اتاق، به اندازه کافی عجیب و غریب است، اما طراحان این هتل ابتکار جالب دیگری هم به خرج داده‌اند. از آنجا که هتلی با یک اتاق، بسیار کوچک‌تر از هتل‌های معمول جهان است، پس می‌تواند قابلیت دیگری نیز داشته باشد. یعنی می‌تواند حرکت کند و به سفر برود! بله، درست است این هتل خودش گردشگر است و سفر می‌کند به همین دلیل هم بسیار ویژه و منحصر‌به‌فرد است.
البته همان‌طور که از امکانات و ویژگی‌های این هتل مشخص است، قیمت هر شب اقامت در آن نیز بیشتر از سایر هتل‌هاست، اما اگر فردی بخواهد به یک سفر خاص برود و لذت اقامت در چنین مکانی را تجربه کند، باید این هزینه را هم بپردازد. 
هتل اورلند در سال 2002 طراحی و ساخته شد. سپس به مدت 4 ماه در سوئیس قرار گرفت و پس از آن از ژوئن 2006 تا سپتامبر 2007 به لایپزیگ رفت. در لایپزیگ هم ‌مردم می‌توانستند در طول روز از این هتل بازدید کنند، اما شب‌ها فقط برای مهمانانی بود که اتاق را از قبل رزرو کرده بودند. برای مقصد نهایی هتل اورلند هم پاریس انتخاب شد و از اکتبر 2007 تاکنون مهمان این شهر است.
هتل هنوز منتظر است تا مقصد بعدی‌اش انتخاب شود، اما در همین 3 منطقه‌ای که حضور یافته تاکنون گردشگران زیادی در قالب تور‌های مختلف از آن بازدید کرده‌اند.
هتل زیر آبی:‌
اگر اهل زیرآبی رفتن هستید، می توانید سری به این هتل بزنید! البته مراقب باشید که وقتی صبح در این هتل بیدار شدید، هوس باز کردن پنجره، جهت تعویض هوا را نکنید، چرا که ممکن است به جای هوا، دو عدد کوسه ی مامانی به داخل بیایند و کلاً شما را عوض کنند!
هم اکنون دو هتل در فیجی و مالدیو زیر آب ساخته شده، اما امارات قصد دارد به همراه یک شرکت سوئیسی بزرگترین هتل زیر آب را بسازد.
قیمت یک شب زیرآب خوابیدن و زنده ماندن (!)‌ از 1156 پوند شروع می شود به بالا!‌ بنابراین در این هتل ها لازم نیست نفستان را حبس کنید! چرا که هنگام پرداخت هزینه ی آن خود به خود نفستان حبس می شود!(هتل زیر آب مالدیو (هتل زیر اب فیجی)
 
هتل زیر آب مالدیو
 
هتل زیر اب فیجی
 
 
هتل زیر زمینی:
ممکن است فکر کنید زیرزمین مکان مناسبی برای هتل نباشد! اما چینی ها با شما هم عقیده نیستند و قصد دارند هتلی را در 19 طبقه زیر زمین بسازند! حال این که دقیقاً پنت هوس این هتل، کجایش می شود را باید از خود چینی ها پرسید! 
هتل 19 طبقه در مناطق کوهستانی شانگهای چین در حال ساخت است. 16 طبقه و 380 اتاق این هتل زیرزمین خواهد بود. پیش بینی می شود ساخت هتل  در اواخر 2014 یا اوایل 2015 به پایان برسد.
 
هتل شناور: 
در این هتل همه امور اجتماعی در جریان است و مهمانان میتوانند از هوای خوب و دریای بی کران لذت ببرند و شبها در کنار صدای امواج به خواب بروند و هر جا هم که اقامتشان تمام شد، می توانند دست نگه دارند و پیاده شوند!
هتل شنی:
اولین هتل ماسه ای جهان به شکل یک قلعه در ساحل Weymouth در شهر ساحلی Dorset در بریتانیا قرار دارد.
البته هنگام اقامت در این هتل کاملاً خیالتان تخت باشد! چرا که تخت و دیوارش شنی است و ممکن است صبح که بیدار شدید کل هتل را باد برده باشد و دیگر لازم نباشد هزینه اقامت بپردازید!
 
هتل جنگلی:
دو هتل جنگلی داریم!‌ یکی واقع در یک جنگل گرمسیر در نزدیکی های دهکده ماهیگیری Yelapa در کشور مکزیک، و دیگری در قلب طبیعت هند.
اقامت در این هتل ها اوج صمیمیت است با طبیعت. البته دقت کنید که زیادی با این طبیعت بکر و وحشی صمیمی نشوید که ممکن است توسط حیوانات کمی اوف شوید!
(هتل خونه جنگلی در هند)
(هتل خونه جنگی در مکزیک)
 
هتل یخی در کانادا:
اقامت در هتل یخی، بهترین هدیه است، برای کسانی که دوستشان ...
بقیه ی عبارت بالا را خودتان تکمیل نمایید!!!!
 
هتل غاری:
اگر دوست دارید به یاد اجدادتان مدتی را در غار زندگی کنید، می توانید سری به هتل غاری ترکیه بزنید.
هتلی شگفت انگیز در ترکیه با فضایی افسانه وار و یک محیط کاملا عجیب و غریب.
هتل کپسول:
خیر! اشتباه نکرده ایم و این عکسی از سردخانه ی بهشت رضا نیست! بلکه این عکس هتل کپسول ژاپن است! احتمالا باید هزینه ی اقامت در آن هم بسیار کم باشد!
 
هتل ماشینی: 
 تا به حال جوجه ماشینی و فرش ماشینی شنیده بودید؟!‌خب این ها هیچ ارتباطی با این هتل ندارد! چرا که این هتل رسما ماشینی است و طراحان و مهندسان آلمانی آن را برای علاقه‌مندان به اتومبیل و اتومبیلرانی فراهم کرده‌اند.
هتل V8، هتلی لوکس است که در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این هتل به قدری برای دوستداران ماشین جذاب است که آن را بهشت اتومبیل نامیده‌اند. این افراد تلاش می‌کنند حداقل یک شب را در این هتل بمانند و لذت حضور در ماشین‌های مختلف را تجربه کنند. البته دوستداران تاریخ و صنعت اتومبیل نیز حتماً از حضور در این مکان لذت خواهند برد. این هتل اتاق‌های متعددی دارد که در طراحی هر یک از آنها از اجزای مختلف ماشین‌ها استفاده شده و به این شکل، فضایی جذاب و ایده‌آل برای علاقه‌مندان به دنیای  اتومبیل فراهم شده است. 
 
هتل جعبه بقاء:
هتلی است بسیار مهربان که در پای دکل ها و سکوهای دریایی،‌ در یکی از کانال های امستردام هلند، قرار دارد و اگر خدایی ناکرده برای کسی اتفاقی بیافتد، ‌می تواند روی این هتل حساب کند! هتل جعبه بقاء تمامی کمک های اولیه را بلد است و به همین خاطر هم به این نام معروف است. 
 
هتل زندان:
هتل زندان، که به عقیده ی ما متعلق به نوادگان هیتلر است!‌ در کشور آلمان قرار دارد. اقامت در این هتل بدین شرح است که شما مبلغی را می پردازید و به زندان تشریف می برید! البته اینکه اگر مبلغی را نپردازید به کجا تشریف می برید را باید از خود آلمانی های عزیز بپرسید!
به هر حال زندگی در زندان، با لباسهای اجباری زندان؛ اما ورود و خروج و راه رفتن به میل خود درون آن، تجربه بدی نیست
 
هتل لوله زه کشی:
همه را باور کردیم! اما خواهشاً دیگر اصرار نکنید که این یکی را باور کنیم! در اتریش حتی به لوله های زه کشی هم رحم نکرده اند و آن ها را وسیله ای کرده اند برای جذب توریست! حداقل زمانی را به ما فرصت بدهید، تا این قضیه را در ذهنمان تجزیه و تحلیل کنیم و بتوانیم با آن کنار بیاییم!
 
هتل موش:
اگر دوست دارید موش شوید و بدانید موش ها چگونه زندگی می کنند می توانید سری به شهر نانت فرانسه بزنید و در هتل موش ها اقامت کنید!‌
این هتل برای مهمانانش شرایطی فراهم می‌کند که آنها بتوانند چند روزی مانند موش‌ها زندگی کرده و این نوع زندگی را نیز تجربه کنند! طراحان این هتل عجیب، فضایی مانند لانه موش را برای مهمان‌ها تدارک دیده‌اند و آن ها می‌توانند از دانه‌های مخصوص غذای موش‌ها چشیده، در چرخ‌های بازی موش‌ها تفریح کرده و در میان علف‌ها بخوابند!
هتل زرافه:
البته در این هتل قرار نیست زندگی به سبک زرافه را هم امتحان کنید! بلکه فقط می توانید در کنار گله ی زرافه ها اقامت کنید و با آن ها ملاقات کنید. هتل زرافه در نایروبی پایتخت کنیا قرار دارد و به خاطر داشتن گله زرافه مشهور است.پ
 
هتل سگی:
واق واق سگ هتل مخصوص دوستداران سگها است، شکل ظاهری این هتل شبیه سگ است! هتل سگی در ایداهو امریکا بنا شده است. 
 
در پایان هم عکس چند نمونه ی دیگر از هتل های عجیب و غریب که هنوز فتوشاپ یا اصل بودنشان بر ما عیان نگشته را می گذاریم؛ تشخیص اصل بودنش بر شما!
 
 
 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: