امروز  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
یک درمانگاه طبیعی
۱۳۹۵/۰۹/۳۰ تعداد بازدید: ۲۵۷۳۸
print

یک درمانگاه طبیعی
یک درمانگاه طبیعی
 
جوششی از دل زمین و موهبتی از دامان طبیعت؛ آب چشمه گراب مرهمی است برای بیماری­ها و دردها؛ چشمه­ای در 49 کیلومتری جنوب مشهد.
اگر به دنبال یک درمانگاه طبیعی هستید، چشمه گراب را به شما توصیه می­کنیم؛ چشمه­ای با آبی سرشار از مواد معدنی که اهالی روستای گراب داستان­های فراوانی در وصف درمانگری آن نقل می­کنند. این چشمه از چند چشمه با مزه­ها و رنگ­های مختلف که هر کدام نشان از وفور یک مادّة معدنی در آن است، تشکیل شده که هر کدام از آن­ها تقریباً 500 متر با یکدیگر فاصله دارند. دهانة این چشمه­ها مخروطی و مرتفع است. بزرگ­ترین چشمة این مجموعه چشمه­ای مخروطی و سبز رنگ است که بالای تپّه­ای با ارتفاع 30 متر قرار دارد.
در مورد نام این چشمه­کارشناسان معتقدند که «گراب» به چشمه­هایی گفته می­شود که حاوی گوگرد هستند و به گفتة محقّقان زمین ­شناسی آب این چشمة مخروطی ‌شکل از نوع ‌آب‌های کلروره سدیک آهن­‌دار است و بر اساس بررسی­ها آب آن در درمان بیماری­های مفصلی مفید و مؤثّر است.
اگر گذر تان به چشمه گراب افتاد، از یکی از زیباترین جاذبه­های طبیعی خراسان دیدن کرده­­اید؛ چشمه­ای که بر بالای قلّه­ای شبیه به قلّه­های آتشفشانی قرار دارد.

 

نظرات

 نام:
 *نظر: