امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود با بیـماری قلبی ممــنوع
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ تعداد بازدید: ۱۷۴۵
print

ورود با بیـماری قلبی ممــنوع!

ورود با بیـماری قلبی ممــنوع

 ورود با بیـماری قلبی ممــنوع!

محمدجوادقائمیخواه
مقدمه: در صفحه جاذبه زمین قرار نیست از جاذبه زمین حرف بزنیم؛ قرار است از جاذبه زمین حرف بزنیم! واضح تر بگویم! نیوتن فقط جاذبه زمین را کشف کرد، غافل از اینکه زمین جاذبه های بیشماری دارد:
پل معلق کاپیلانو (Capilano Bridge) :  کانادا ونکوور؛ پیاده روی در هوا بر روی شیشه!
پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge) پلی جهت عبور از رودخانه کاپیلانو (Capilano ) در منطقه شمال ونکوور (Vancouver) در کاناداست.
پل کاپیلانو در حال حاضر 140 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح رودخانه 70 متر می­باشد. این پل بخشی از یک مرکز خصوصی است و سالانه پذیرای بیش از 800.000  بازدیدکننده است. پل کاپیلانو در سال 1889 میلادی توسط یک مهندس اسکاتلندی ساخته شده است که در ابتدا با طناب کنف و تخته­های سدر ساخته شده بود و در سال 1903 مورد بازسازی قرار گرفته و تبدیل به یک پل کابلی گردید.
این پل معلق که در جنگل­های انبوه ونکوور واقع شده، یکی از ترسناک­ترین جاذبه­های ونکوور محسوب می­شود. بخشی از آن مجموعه­ای از پیاده روهای باریک است که با سطح شیشه­ای طراحی شده­اند. همچنین پل­ها و پله­های شیشه­ای نیز زیبایی خاصی به این مسیر می­دهندکه در بعضی جاها فقط از ۱۶ نقطه به صخره­ها متصل هستند.
پل معلق ونکوور، یکی از محبوب­ترین جاذبه­های توریستی در دنیاست. چند دقیقه از شلوغی مرکز شهر ونکوور دور می­شوید و یک ترکیب منحصر به فرد از ماجراجویی و تاریخ را مشاهده می­کنید.
لذت بردن از سرگرمی­های فصلی، موسیقی، گرفتن عکس یادگاری در پارک Tramps Capilano و مراجعه به فروشگاه­هایی پر از اجناس با کیفیت، همه و همه به جذابیت­های این پل افزوده است.
سفر سکته دهنده در Cliffwalk
اگر به دنبال فعالیت­های هیجان انگیز در کاپیلانو می­گردید، چک کردن Cliffwalk را فراموش نکنید.
سفر سکته دهنده در Cliffwalk، شما را از میان پوشش­های گیاهی فوق العاده جنگل­های حاره از طریق معابر معلق در  زیر صخره­های گرانیتی زیبا که در بالای رودخانه­ای زیبا قرار دارند، به مناطقی ناشناخته از پارک می­برد. راه بسیار مرتفع و باریک است و در برخی بخش­ها، یک پوشش شیشه­ای(البته شیشه­ای بسیار مستحکم) تنها واسط میان شما و دره عمیق و باریک زیر پای شماست!
ماجراجویی در TREETOPS
ماجراجویی در Treetops یکی از محبوب­ترین تجارب در پل معلق کاپیلانو است و نخستین نمونه از انواع  مشابه خود در آمریکای شمالی است.
بازدید کنندگان با جسارتی بالا از روی یک درخت عظیم صنوبر به درختی دیگر از طریق مجموعه­ای از پل­های معلق وحشتناک و مرتفع می­روند؛ به طوری که ارتفاع برخی از این درختان به 100 فوت (30متر) بالاتر از کف جنگل می­رسد.

تورهای هدایت در طبیعت و برنامه­های بازدید جنگلی برای کودکان و نوجوانان شجاع از فعالیت­هایی است که در این جنگل منحصر به فرد صورت می­پذیرد. 
نظرات

 نام:
 *نظر: