امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
یافتن مقصدی تمام عیار .... ساده است
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ تعداد بازدید: ۱۷۳۶
print

یافتن مقصدی تمام عیار .... ساده است!

یافتن مقصدی تمام عیار  ....  ساده است

 یافتن مقصدی تمام عیار  ....  ساده است!

 

 

میم.جیم
در ادامه معرفی بهترین سایت‌های گردشگری دنیا و ایران، در این شماره می¬خواهیم علاوه بر معرفی دو سایت خارجی، شما را با سه سایت ایرانی آشنا کنیم تا بدانیم آیا در این زمینه می توانیم با نمونه¬های خارجی رقابت کنیم یا خیر؟ و اینکه آیا بهتر نیست توجه مضاعفی به این بخش جهت معرفی جاذبه¬های بی¬شمار کشورمان به مسافران داخلی و توریست¬ها داشته باشیم؟
 
www.planetware.com 
شعار سایت: "راهنمای سفر نامحدود به همه دنیا"
 
هدف این وب سایت، اطلاع رسانی دقیق و کامل برای همه جاذبه¬های گردشگری دنیاست. (قابل ذکر است که متاسفانه نام ایران در فهرست کشورهای این وب¬سایت دیده نمی¬شود) رزرو پرواز، هتل، اتومبیل و غیره از خدمات دیگر این سایت است. پیشنهاد می¬کنیم سری به این وب¬سایت جذاب گردشگری بزنید.
www.hitchsters.com 
شعار سایت: یافتن مقصدی تمام عیار  ....  ساده است!
در برخی از شهرها، بهترین راه بازدید از جاذبه¬های گردشگری، گرفتن تاکسی از فرودگاه به سمت مکانی است که جاذبه  مورد نظر در آن¬جا قرار گرفته است. از طرفی، قیمت تاکسی در بسیاری از شهرهای توریستی گران است. بنابراین گردشگران قبل از آغاز سفر به این سایت اینترنتی رجوع می¬کنند، ساعت پرواز به فرودگاه مقصد مورد نظر را انتخاب می¬کنند و سپس درخواست خودشان را مبنی بر انتخاب همسفر  ارائه می¬دهند. نهایتا چند نفر در فرودگاه مقصد جمع می¬شوند و یک تاکسی به صورت اشتراکی کرایه می¬کنند و به مکانی که جاذبه در آن قرار دارد، می¬روند. به این ترتیب در هزینه و وقت صرفه جویی می¬شود.
این وب¬سایت مشخص می¬کند که چگونه سایت¬های اینترنتی به صورت تخصصی فعالیت می¬کنند و به چه مواردی توجه دارند.
معرفی چند سایت ایرانی در حوزه گردشگری:
www.setko.com 
شعار سایت: " با هم برای همیشه"
به نام "سایت سفر و گردشگری" معروف و شعارش "با هم برای همیشه" است. در بخش خدمات، به واقع هیچ خدماتی را عرضه نمی¬کند. اگر به بخش رزرواسیون تور (سفر) آن رجوع کنید و به طور مثال از میان سفر داخلی-خارجی، داخلی و از میان زمینی- هوایی- دریایی، هوایی و مبدا را تهران و مقصد را مشهد انتخاب کنید و هتل ۵ ستاره را برگزینید و جستجو را انجام دهید، نتیجه¬ای که به حضورتان اعلام می¬شود این است: صفر تور!
www.iran-tourism.ir
این وب¬سایت شامل بخش¬های اخبار، دانستنی¬ها، مقالات، تعاریف و اصطلاحات و غیره  است. فعالیت عمده این سایت اعلام خبرهای گردشگری است. البته متاسفانه اگر هم اینک به این سایت رجوع کنید، با صفحه عجیبی روبرو می¬شوید که بی شباهت به سایت¬های هک شده توسط هکرها نیست!
www.iranpedia.ir 
با عنوان "سایت جامع گردشگری ایران" فعالیت می¬کند و گویا "دومین سایت برگزیده کشور" در زمینه گردشگری (یا ایران¬شناسی) است. جاذبه¬های گردشگری، ایران¬شناسی، خدمات گردشگری، فروشگاه، ایرانیان، تالار گفتگو و غیره از بخش¬های مختلف این سایت است. نگاهی گذرا به این وب سایت بیاندازیم و ببینیم چه خبر است: در این بخش در رابطه با جاده ابریشم تنها نیم صفحه توضیح داده شده و مدت¬هاست که بخش فروشگاه سایت، آماده نیست و پیغام "در حال بارگذاری" مشاهده می¬شود. در ضمن تالار گفتگو هم فعال نیست. در بخش ایرانیان-نماهنگ، صفر کلیپ یافت می¬شود و در بخش ایرانیان – فیلم، صفر فیلم یافت می¬شود!
امیدواریم با توجه به اینکه این سایت نگاه کارشناسانه¬تری به لحاظ محتوا و نیازها به امر گردشگری دارد، از خصلت حیاتی "به روز بودن و پر محتوا بودن" دور نشده و به یکی از سایت¬های معتبر جهت جذب گردشگران خارجی و راهنمایی گردشگران داخلی تبدیل شود

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: