امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
کنیا، سرزمین راز بقا
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ تعداد بازدید: ۲۵۷۱۰
print

کنیا، سرزمین راز بقا
کنیا، سرزمین راز بقا!
 
مقدّمه: کنیا سرزمین زرّافه­ها، خطّ استوا، جنگل­های بکر، قبیلۀ انسان­های عجیب و غریب، مزرعۀ آناناس، سرزمین فلامینگوها و پلیکان­هاست. اگر صرفاً با دیدن جاذبه­های تاریخی یک کشور کیف می­کنید، سفر به این سرزمین را به شما توصیه نمی­کنیم. این­جا چراگاه پنج بزرگ است! زیستگاه فیل، پلنگ، بوفالو، شیر و کرگدن. این­جا سرزمین سافاری­ها و در یک کلام راز بقاست!
 
بیا کنیا!
کنیا کشوری آفریقایی واقع در شرق این قارّه، با مردمانی سیاه و آب و هوایی گرم و خشک یا گرم و مرطوب و هم مرز با کشورهای تانزانیا، اوگاندا، سودان، اتیوپی و سومالی است. پایتخت آن «نایروبی» است و به واسطة پارک­های ملّی­اش به قطب اصلی طبیعت­گردی قارّۀ آفریقا تبدیل شده است. این کشور بارها بین استعمارگرانی چون پرتغالی‌ها، عثمانی­ها و بریتانیایی­ها دست به دست شده و در قرن 20 به استقلال رسیده است. زبان مردم این کشور انگلیسی و سواحیلی است؛ واحد پولشان شیلینگ کنیا و نوع حکومتشان جمهوری است.
اگر آفریقایی باشید انتخاب اوّل شما برای سفر، کنیاست. این را یک نظرسنجی از ساکنان قارّۀ آفریقا ثابت کرده است. از جاذبه­های گردشگری آن همین بس که صنعت توریسم رتبة اوّل در اقتصاد این کشور را دارد.
 
وسایل سفر: در بستن چمدان این سفر، مهم­تر از داشتن یک بسته اسکناس صد دلاری، همراه داشتن یک پشه­بند است! پشه­های این کشور هم مثل فیل و بوفالوهایش چاق و چلّه هستند! اگر قصد استفاده از تورهای ارزان قیمت را در گشت­های سافاری دارید، حتماً با خود چراغ قوّه ببرید؛ چون کمپ­های این نوع تورها فاقد برق است.
 
محکم بنشینید!
سفارت کنیا در خیابان آفریقای تهران و کنار سفارت انگلستان است و گرفتن ویزای این کشور کار ساده­ای است. البتّه در فرودگاه نایروبی هم می­توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. هزینۀ صدور ویزا حدود 50 دلار است. نکتۀ اصلی سفر به کنیا داشتن کارت واکسیناسیون تب زرد و خوردن قرص­های ضدّ مالاریاست!

پرواز مستقیمی بین کنیا و ایران وجود ندارد و شما باید در یکی از کشورهای عربی توقّف کرده و سپس عازم نایروبی شوید. پرواز شارجه- نایروبی حدود 5 ساعت است و خیلی خسته­تان نمی­کند. 

نظرات

 نام:
 *نظر: