امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
سفر به اعماق اقیانوس ها
۱۳۹۶/۰۴/۱۶ تعداد بازدید: ۲۵۵۹۸
print

سفر به اعماق اقیانوس ها

سفر به اعماق اقیانوس ها

 

همة انسان­ها در زندگی خود علایق و سلایق خاصّی دارند و دلشان می­خواهد هر طور که شده جایگاهی برای علاقه­هایشان دست و پا کنند. من هم در زندگی همیشه به علاقه­هایم توجّه کرده­ام تا بتوانم به بخشی از آن­ها دست پیدا کنم. یکی از علاقه­های همیشگی­ام رفتن به مسافرت است؛ حالا هر چه این سفر منجر به کشف چیزهای جدید و دیدن جاهای ناشناخته شود، برایم جذّابیت بیشتری دارد.
یادم هست که کودکی­هایم هم به اکتشاف و کسب تجربه­های جذّاب گذشت و وقتی با خانواده آخر هفته­ها به سفرهای بیرون شهری می­رفتیم، من مدام جعبه­های کبریت خالی را پر می­کردم از پروانه و حشره­های رنگارنگی که در طبیعت می­دیدم و وقتی به خانه برمی­گشتیم، صدای جیغی بود که از نقطة منتهی به کیف من شنیده می­­شد. هر کسی اوّل از همه به کیف من نزدیک می­شد، جیغ می­زد و من متوجّه می­شدم یکی از حشره­هایی که همراهم به خانه برده بودم، از جعبة کبریت بیرون پریده است! بماند که این علاقه تا بزرگسالی من هم ادامه پیدا کرد و در دوره­های تحصیلی بالاتر مثل دبیرستان و دانشگاه هم این روحیّه را داشتم و در گردش­های دوستانه هم به دنبال این کشف و اکتشافات بودم.
حالا که سال­های کودکی و نوجوانی و جوانی­ام طی شده، هنوز هم عاشق سفر هستم و وقتی فرصتی دست می­دهد حتماً به مسافرت می­روم و همة هدفم این است که یک نقطة ناشناخته را کشف کنم. همیشه برنامه­های سفرم را طوری طرّاحی می­کنم که فرصت برای گشت و گذار در آن نقطه­ای را که برای سفر انتخاب کرده­ام، داشته باشم.
یکی از آرزوهایم سفر به اعماق اقیانوس­هاست؛ چون مطمئنّم که همیشه آن­جا پر از جذّابیت­های طبیعی بکر و دست نخورده است؛ به خصوص اینکه دست ما آدم­ها هم کمتر به آن­جا رسیده است. آرزو دارم به عمق اقیانوس­ها سفر کنم و از آن­جا صدف­هایی را پیدا کنم که هنوز در دلشان مروارید می­درخشد و از چشم شکارچی­های مروارید دور مانده­اند. در اعماق اقیانوس­ها آب دریا تمیز است؛ دور از هر آلودگی که ما آدم­ها در آب­ها رها می­کنیم. قطعاً قصّه های فراوانی در دل اقیانوس­ها ست که شنیدنی است. به خاطر این آرزوی دیرینه بارها سعی کرده­ام به دل دریا بزنم.‏‌ دورة غوّاصی دیده­ام تا روزی این آرزو محقّق شود.
جالب است بدانید در برخی نقاط در اعماق دریای خزر ماهی­های زیبای فراوانی وجود دارد، امّا وقتی به آن اعماق شنا می­کنی دلت می­سوزد که کف دریا پر از آلودگی­هایی است که ما انسان­ها به دل دریا ریخته­ایم. دلم می­خواهد محیط­بان دریا باشم و از دریا و موجودات زندة زیبایش محافظت کنم و در کنارش هم ماهی­های جدیدی را کشف کنم و البتّه قصّة دنیایی را که زیر آب است، برای دیگران بازگو کنم.

 

شاید این حرف­های من در حدّ آرزو باشد، امّا من با همین آرزو هم دلخوشم؛ چون می­دانم آرزوها انگیزه­ای برای تلاش هستند و اگر بخواهیم، یک روز برآورده می­شوند.

 

نظرات

 نام:
 *نظر: