امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
سفر فرصتی برای کسب تجربه¬های خوب
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ تعداد بازدید: ۱۶۳۱
print

سفر فرصتی برای کسب تجربه¬های خوب

سفر فرصتی برای کسب تجربه¬های خوب

 سفر فرصتی برای کسب تجربه­های خوب

 

 مهدی پاکدل، بازیگر

 
سفر رویدادی زیباست برای آرامش و کسب تجربه­های خوب. با سفر کردن به مناطق مختلف به رازهای زیبای آفریش و تاریخ حیات انسان­ها، بیشتر پی می­بریم.
من همیشه عاشق سفرکردن به نقاط مختلف و دیدن مناظر تاریخی و طبیعی کشورهای جهان هستم و البتّه به فراخور کارم، یعنی بازیگری فرصت سفر هم برایم پیش می­آید.
اخیراً  به واسطة فیلم محمّد(ص) به کشورهای اروپایی و عربی سفر کردم که ماحصل این سفرها کسب تجربه­های خوب و جذّاب بود. مهم­ترین خاطرة سفرم در فیلم محمّد(ص) به سفر مصر اختصاص دارد که در این سفر با آداب و رسوم مردم بادیه­نشینی آشنا شدم که هنوز مثل دوران جاهلیّت زندگی می­کنند. در میان این مردم بادیه­نشین زن­ها جایگاهی ندارند و مهم­تر از همه اینکه دختران نیز در شرایط بدی زندگی می­کنند و فقط زنده به گور نمی­شوند.
جالب اینکه من تا به حال نمی­دانستم که هنوز زندگی برخی مردم عرب مثل همان هزار و اندی سال پیش از بعثت حضرت محمّد(ص) است و نکته مهم­تر اینکه با وجود تکنولوژی­های پیشرفته در این قرن پرهیاهو، باز هم عدّه­ای مثل دوران جاهلیّت زندگی می­کنند؛ دور از تمدّن، قانون، پیشرفت­های پزشکی و ... .
نکتة مهم دیگری که در این سفر به آن دست یافتم این بود که رسول رحمت و مهربانی و آخرین پیامبر خدا، حضرت محمّد(ص) در ابتدای بعثت خویش این مسأله را به گوش جهانیان رساندند که اسلام جز مهربانی و رأفت راه به جای دیگری ندارد. پس همه با هم مهربان باشیم و عجیب که عدّه­ای همچنان گوش­هایشان را به کر بودن زده اند تا به زندگی جاهلانة خود ادامه دهند.
این سفر البتّه این رهاورد را هم برای من به ارمغان آورد که ما ایرانی­ها بیش از سایر مردم جهان دل به اسلام، تشیّع و محبّت اهل بیت(ع) قوی کرده­ایم و آمدن مهدی موعود(عج) را انتظار می­کشیم تا جهان را به عطر مهربانی نبوی پر کند. این سفر فرصتی بود برای انتشار دیدگاه­ها و رهنمودهای ارزشمند حضرت محمّد(ص) که تمام مردم جهان بدانند اسلام به دنبال توسعة مهربانی و صلح است و دستاورد بعثت نبوی نیز توسعة اخلاق و انسانیّت بوده است. به اعتقاد من تک تک ما ایرانی ها می توانیم سفیر مهر و دوستی باشیم و تمامی ابعاد پنهان مهربانی رسول خدا(ص) و ائمّة هدی(ع) را در جهان انتشار دهیم.
من در مصر با خانوادة مسلمانی هم آشنا شدم که با وجود اینکه از برادران اهل سنّت بودند، ارادت ویژه­ای به ائمّة هدی(ع) و به خصوص امام رضا(ع) داشتند و در هنگام خداحافظی بارها تأکید کردند در صورت سفر به مشهد، سلام آن­ها را به امام هشتم برسانم.
سفر به مشهد برای خود من نیز سرشار از خاطرات بی­شمار است که یکی از آن­ها دیدن زیبایی حالات معنوی زائرانی است که از جای جای جهان به پابوسی سلطان خراسان آمده­اند. به امید زیارت امام رضا(ع).
نظرات

 نام:
 *نظر: