امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
به آقا امام رضـا(ع) توسّـل کردم
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ تعداد بازدید: ۱۵۹۴
print

به آقا امام رضـا(ع) توسّـل کردم

به آقا امام رضـا(ع)  توسّـل کردم

به آقا امام رضـا(ع) توسّـل کردم


با یحیی گل محمّـدی، بازیکن سابق تیم ملّی فوتبال و سرمربّی تیم ذوب آهن
قاسم فتحی
عکس: هادی هدایی

چهرة آرام و دوست داشتنی فوتبال کشور و زننده آن گل معروف تیم ملّی در جام جهانی گذشته به مکزیک، مهمان هتل قصر شده است. با اینکه به شدّت خسته بود، امّا با همان آرامش مثال زدنیاش قبول کرد چند دقیقهای در لابی با هم گپ بزنیم. خودش میگوید مشکل حادّی برایش ایجاد شده و برای چند روزی آمده پابوس امام رضا(ع) تا حاجتش را بگیرد. از فوتبالش میگوید و اینکه هنگام زدن آن گل به مکزیک در جام جهانی، چند دقیقهای روی هوا بوده و هیچ چیزی حس نمیکرده!
*آقای گل محمّدی! سفری که به مشهد داشتید، فوتبالی بوده؟
نه! بیشتر زیارتی بود. تقریباً یک ماه پیش به مشکلی بر خوردیم و نذر و نیاز کردیم تا مشکلمان برطرف شود. به آقا امام رضا(ع) متوسّل شدیم و خدا راشکر ایشان شفاعت ما را کرد.

*برای مشکلات فوتبالیتان هم از این کارها میکنید؟
ما در فوتبال هم درگیر مشکلات و چالشهای زیادی هستیم و همیشه توسّل وجود دارد.

*شاید بعضیها تصوّر میکنند فوتبالیستها در جوّ دیگری قرار دارند!
بببنید من فکر میکنم این کارها خیلی جنبة عام ندارد و در خلوت انجام میشود. همه بچّههای تیم، قبل از بازی حدّاقل نیم ساعت قرآن میخوانند و برای پیروزی تیم و سلامتی خودشان دعا میکنند. من اتّفاقاً چند وقت پیش در مصاحبهای گفتم زیباییهای فوتبال زیاد است، ولی کمتر دیده میشود و یکی از آنها این است. بعضیها میخواهند فوتبال را از چشم مردم بیندازند و این موضوع در یکی دو ماه اخیر بیشتر هم شده است. آنها فوتبالیستها را آدمهایی پولدار و مغرور معرّفی میکنند. در حالی که به نظر من دور از انصاف است و واقعاً این طور نیست.

*تا الان پیشنهادی از تیمهای مشهدی داشتهاید؟
نه. از مشهد پیشنهادی نداشتهام. بعد از اینکه تیم پدیده به لیگ برتر صعود کرد، هیچ پیشنهادی نداشتم.

* چقدر با فوتبال مشهد آشنا هستید؟
فوتبال مشهد در این چند سال افت شدیدی داشته است. نداشتن نماینده در لیگ برتر، خودش معضل بزرگی برای فوتبال این شهر است. در کنار این، درگیریها سر مالکیّت تیم ابومسلم و حواشی دیگر، فکر میکنم ضربة بدی به فوتبال این شهر وارد کرد. همین که جوانهای خوب و با استعداد یک شهر که میتوانستند دیده شوند، از سطح اوّل فوتبال کشور کنار رفتند، اتّفاق بدی است.

* شما در چند شهرستان مربّیگری کردهاید و اتّفاقاً سابقة خوبی هم در این تیمها داشتهاید. فضای فوتبال شهرستانها را چگونه ارزیابی میکنید؟
شما در هر استانی بروید، استعدادهای زیادی را پیدا میکنید؛ البتّه امکانات هم مثل همیشه کم است. در واقع مشکل از مدیران است؛ آنها که باید به این استعدادها جهت بدهند. اگر آیندهنگری صحیحی وجود داشته باشد، واقعاً این اتّفاقات نمیافتد؛ بهخصوص در بخش پایه.

*فکر میکنم دلیل موفّقیت شما در مربّیگری، همین شروع از پایه باشد.
بله. من از پایه شروع کردم و به تیمهای لیگ یک آمدم و دستیار شدم و بعد هم وارد لیگ برتر شدم. من پلّه پلّه به اینجا رسیدم و این کار موفّقیت را تضمین میکند.

* از سفرتان بگویید؛ سفر به مشهد و اقامت در هتل قصر چطور بود؟
عالی بود؛ من از پرسنل هتل قصر بابت مهمان نوازیشان تشکّر میکنم و امیدوارم به زودی باز هم به زیارت آقا علی بن موسیالرّضا(ع) بیایم.

نظرات

 نام:
 *نظر: