امروز  جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نکته هایی در باب رانندگی در مشهد؛
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ تعداد بازدید: ۱۹۴۳
print

هنگام مشاهده ی صحنه ها تشویق فراموش نشود!

نکته هایی در باب رانندگی در مشهد؛

 

 
هشدار برای کبری 11
مشهد جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی دارد؛ یکی  از جاذبه های گردشگری آن، پیست های رالی و اتومبیلرانی سرعت، حرکات نمایشی، پیچشی، مارپیچ، دست ول و... می باشد که هم در همه ی نقاط شهر قابل دسترس می باشد و هم اینکه رایگان است. 
 مسافران و زائران عزیز می توانند با عبور از اقصی نقاط شهر مشهد انواع مختلف کلاس های رالی را ببینند. اگر مایل به تماشای حرکات نمایشی هستید می توانید به پایین شهر مراجعه کنید و به تماشای کلاس موتورسواری به صورت ایستاده روی موتور، دست ول، 6 ترکه و... بپردازید. اگر شما اهل ژانر وحشت هستید می توانید در سطح شهر به گشت زنی مشغول شوید و با تماشای رانندگی نیسان های آبی رنگ، هشدار برای کبرا 11 را به صورت زنده و مستقیم تماشا بفرمایید؛ لازم به یادآوری است این کلاس منفی 12 می باشد و دیدن صحنه های آن برای بچه های زیر 12 سال توصیه نمی شود‍‌. اگر هم اهل پلی استیشن هستید و دوست دارید بازی در خیابان های شهر را تماشا کنید می توانید به بالای شهر بروید و دستی و تیک آف کشیدن های پرادوی بابا، جنسیس بابا، لکسوز بابا و سایر ماشین های بابا را تماشا کنید!
دست به دست هم دهیم تا جاذبه های بیشتر و بهتری بسازیم!
البته باید ببخشید تا اینجای کار دائماً کلاس گذاشتیم و فقط از خودمان تعریف کردیم! ‌اما در این بخش لازم است از زحمات بی شائبه مسافران و زائران عزیز هم تشکر و قدردانی بنماییم. 
مشهد بی شک آوازه ی رانندگی در خیابان هایش را مدیون مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور با انواع فرهنگ های رانندگی به آن می آیند. یکی در حرکت خسیس است و یکی آرام! یکی هنگام حرکت کلاس می گذارد و یکی خالی می بندد! خلاصه این جاذبه گردشگری به تنهایی به دست نیامده و حاصل خرد جمعی است! بنابراین بی انصافی است که بعضی ها تنها این را به نام مشهدی ها ثبت می کنند!
به عقیده ی بنده مشهدی ها و زائرین و مسافرین دست به دست هم می دهند تا مشهد این چنین معروف شود. خیلی از صحنه های هیجان انگیزی که شما در شهر مشهد می بینید و مرحوم پیمان ابدی آرزوی دیدن و اجرا کردنش را داشت؛ حاصل نا آشنایی برخی از زائرین با خیابان ها و کوچه های شهر مشهد است. برخی مسافران عزیز در حالیکه نمی دانند می خواهند به سمت چپ بپیچند یا راست و یا اینکه مستقیم بروند، همزمان راهنمای دو طرف را می زنند و  یکی در میان به سمت چپ و راست می روند!‌ البته این چپ و راست رفتن بیشتر حاصل همکاری همشهریان عزیز است که با دادن آدرس های دقیق مسافران را هدایت می کنند. به همین خاطر گاهی پیش می آید که مسافران عزیز رسماً به داخل خود تابلو راهنمایی می روند تا دقیقاً متوجه شوند که بالاخره آدرس کجاست!‌ 
 
برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی در مشهد!
در کل برای جلوگیری از حوادثی این چنینی لازم است که مسافران عزیز قبل از رانندگی در سطح شهر مشهد، با یک سری قوانین راهنمایی و رانندگی که فقط مختص مشهد است آشنا شوند؛
 در اینجا حق تقدم اول با نیسان آبی است و بعد هر کی تِنست مِره!
در اینجا بوق کاربردهای مختلفی دارد و گاهی می توان به جای استفاده از گاز و ترمز و آینه و... از آن استفاده کرد؛ برخی از کاربردهای بوق به شرح زیر می باشد: بوق سلام، خداحافظ، برو یره!‌ چطوری یا بهتری؟! به خانواده ی بزرگوارتون سلام برسونین و بهشون بگین شام یه چیزی درست کنن ما فردا با اهل و عیال خانوادگی خدمت می رسیم در ضمن بهشون بفرمایین شام حتما یه چیز خوشمزه درست کنن نوشابه تگرگی هم فراموش نشه!
در اینجا راهنما فقط در مراسم عروس کشان کاربرد دارد، آن هم به صورت جفتی! در مواقع عادی آرنج رِ از شیشه ماشین مِدِم بیرون و عین بال کِفتر چاهی تِکون مِدِم!
در اینجا چراغ قرمز، ورود ممنوع، دور زِدن ممنوع، ورود آقایان ممنوع و... بِرِ موتور سِوارا تعریف نِرِفته و موتور سِواری که نِتِنه از تو پیاده رو بِره موتور سوار نیست!
چراغ زرد یعنی: گاز بِده یره فِس فِس نکو قِرمز رَف!
 
 
نظرات

 نام:
 *نظر: