امروز  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
عاشـق زیارت امام رضـا(ع) و سفر به مشـهد هسـتم
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ تعداد بازدید: ۶۶۵
print

عاشـق زیارت امام رضـا(ع) و سفر به مشـهد هسـتم

 عاشـق زیارت امام رضـا(ع) و سفر به مشـهد هسـتم

 

زیارت امام رضا(ع) برایم حال و هوای معنوی ویژه ای دارد؛ چرا که وقتی وارد حرم و بارگاه این امام مهربان می شوم، دلم از قید همة جنجال ها و غصّه های زندگی رها می شود و خودم هستم و دریا دریا مهربانی و معرفت بی نهایت امام هشتم». این حرف های دل سعید معروف، والیبالیست مشهور و بازیکن و کاپیتان تیم ملّی والیبال ایران و عضو باشگاه زنیت کازان روسیّه است. او از سوی کمیتة ویس مسابقات انتخابی المپیک 2008 و 2012 به عنوان بهترین پاسور و در مسابقات قهرمانی آسیا 2013 نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزشترین بازیکن معرّفی شد. معروف با عملکرد درخشان خود در لیگ جهانی 2014، اوّلین جایزة معتبر فرا آسیایی خود را به عنوان بهترین پاسور مسابقات دریافت کرد. گفتگوی ما را با این والیبالیست مشهور، آن هم با حال و هوای سفر بخوانید.

 آقای معروف! سفر در نگاه شما که دایم از جایی به جای دیگر در سفر هستید، چه تعریفی دارد؟

 سفر فرصتی است برای دیدن زیبایی هایی که خدای متعال در جای جای ایران و جهان خلق کرده است و من به دلیل اردوها بسیار سفر می کنم و هر بار در کنار تمرین های تیمی، سعی می کنم نقاط دیدنی محلّ اردو را هم ببینم. به نظر من سفر کردن، یعنی کسب تجربه.

 

 بیشتر سفرهای خارجی را می پسندید یا داخلی؟

 برایم تفاوتی ندارد و همین که چیزهای جدیدی ببینم و به تجربه های تازه برسم، کافی است، امّا به فراخور حرفه ام بیشتر به سفرهای خارجی می روم؛ چون اغلب اردوهای تیم ملّی والیبال، خارج از کشور برگزار می شوند. سفر داخلی را هم دوست دارم.

 

 تا به حال پیش آمده که سفر کردن به نقطه ای خاص برای شما آرزو باشد؟

 بله و هنوز هم این آرزو را دارم. سفر به خانة خدا برایم یک آرزوی بزرگ است و دلم می خواهد در جوانی به این تجربة بزرگ دست پیدا کنم و به زیارت خانة خدا بروم.

 

 بیشتر سفرهای فردی را دوست دارید یا جمعی؟

بیشتر سفرهایم از نوجوانی جمعی بود و هنوز هم جمعی است و من در جمع سفر کردن را بسیار دوست دارم؛ چون خیلی خیلی خوش می گذرد.

 

 پس خوش سفر هم هستید؟

 بله خیلی زیاد و سعی می کنم از لحظات سفرم به خوبی استفاده کنم؛ به خصوص اینکه بیشتر در اردوهای تیم هستم و شاید برای تفریح کردن یکی دو روز وقت باشد، ولی سعی می کنم از همة ساعت ها برای تجدید قوا و شادی بهره ببرم.

 

 در سفرها اقامت در هتل را می پسندید یا چادر مسافرتی؟

  من اهل چادر هستم و دوست دارم در سفرها از طبیعت و بوی لذّت بخش آن استفاده کنم و بیشتر چادر را ترجیح می دهم که البتّه اغلب در سفرهای شمال کشور برایم محقّق می شود.

 

 زیباترین تجربه ای که از یک سفر متفاوت در ذهن شما ثبت شده، چیست؟

 

 سفر به مشهد و زیارت امام رضا(ع) بهترین خاطرة زندگی من از سفرهایی که داشته ام، است و من این سفر را هرگز فراموش نمی کنم. زیارت امام رضا(ع) برایم حال و هوای معنوی ویژه ای دارد؛ چرا که وقتی وارد حرم و بارگاه این امام مهربان می شوم، دلم از قید همة جنجال ها و غصّه های زندگی رها می شود و خودم هستم و دریا دریا مهربانی و معرفت بی نهایت امام رضا(ع) که البتّه فقط متعلّق به من نیست، بلکه همة عاشقان حضرت از این همه نعمت بهره می برند.

نظرات

 نام:
 *نظر: