امروز  چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
پرو، ایستگاه سفینه­ های فضایی
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ تعداد بازدید: ۲۵۶۷۴
print

پرو، ایستگاه سفینه­ های فضایی
پرو، ایستگاه سفینه­ های فضایی!
منصوره احمدی
 
مقدّمه
پرو، کشور باکومباها!، جنگل آمازون، یکی از عجایب هفتگانۀ جدید و زادگاه سیب زمینی است! کشوری که نام آن کمتر در لیست سفر آژانس­های گردشگری کشورمان به چشم می­خورد، ولی در ادامه، مشتریِ سفر به این کشور خواهید شد.
 
برو پرو!
پرو، سرزمینی پهناور در جنوب خطّ استوا، با 45 درصد جمعیّت سرخ پوستی و زبان رسمی اسپانیایی است.کشور امپراطوری اینکاها، سرزمینی که از قرن شانزده تا نوزده میلادی مستعمرة اسپانیا بوده و پس از استقلال، حکومت جمهوری را در پیش گرفته است، جمعیّتی حدود سی 27 میلیون نفر دارد و پایتخت آن «لیما»ست. واحد پول پرو «نیوسول« است و همسایه­هایی از جمله برزیل، بولیوی، شیلی، اکوادور، کلمبیا و اقیانوس همیشه اطلس دارد.
 
بهترین زمان برای سفر به پرو بهار تا تابستان است که بارش کمتری دارد، ولی اگر اصرار دارید بین زمستان تا بهار سفر کنید، بارش­های سنگین این سرزمین حالتان را حسابی خواهد گرفت. دمای هوای نوار ساحلی شب­ها از 20 و روزها از 30 بیشتر نمی­شود.
 
محکم بنشینید!
هزینة بلیط تهران – لیما حدود 7-8 میلیون تومان و مدّت پرواز تقریباً 18 ساعت است و سفر هوایی شما دو بار توقّف خواهد داشت. فعلاً تنها ایرلاین سرویس دهنده از تهران، خطوط هوایی لوفتهانزاست و اگر قصد سفر با ایرلاین دیگری دارید، باید خودتان را به دوحه یا دبی برسانید و از آن­جا با خطوط هوایی دیگری سفرتان را ادامه دهید وگرنه چارۀ دیگری ندارید مگر اینکه تا سال آینده و راه افتادن خطوط ایرفرنس و بریتیش صبر کنید تا گزینه های بیشتری روی میز سفرتان داشته باشید! در هر صورت یادتان باشد اگر از آسمان برزیل عبور کردید، حتماً برای نیمار دست تکان دهید!
فراموش نکنید یک ایستگاه مانده به پرو، ساعتتان را 8.5 ساعت به عقب ببرید!  وقتی این­جا ساعت یک ظهر است، پرویی­ها در خواب نازِ 4.5 صبح هستند!
 
ویزا برای لیما!
از آن­جا که پرو در کشورمان سفارت ندارد، چنانچه مسافر یکی از کشورهای امریکای جنوبی هستید (بالاخره نمی‌شود تا امریکای جنوبی رفته باشید، امّا سری به ریودوژانیرو نزده باشید که!) می­توانید سرِ راه از یکی از کشورهای همسایه ویزا تهیّه کنید، وگرنه ناچارید یک سر تا هندوستان رفته و از آن­جا ویزا بگیرید، ولی به هر حال هزینة صدور ویزا 30 دلار است و از این ارزان­تر گیرتان نمی­آید.
لیما
لیما، پایتخت پرو و بزرگ­ترین شهر این کشور است؛ شهری ساحلی در کنار اقیانوس آرام. لیما در سال 1535 میلادی توسّط یک فاتح اسپانیایی بنیانگذاری شد  و از آن­جا که مراسم تاجگذاری سه پادشاه را به خود دیده، به  «شهر شاهان» نیز مشهور است. رود «ریاک» از میان این شهر می­گذرد و چون رود پر سر و صدایی است، به آن «رود پر حرف» نیز می­گویند! 
نظرات

 نام:
 *نظر: