امروز  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
هیچ جا ایران نمیشود
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ تعداد بازدید: ۱۶۵۴
print

هیچ جا ایران نمیشود
روتیتر: گفتگو با رضا صادقی، خواننده و آهنگساز
تیتر: هیچ جایی ایران نمی­شود
ملیحه پژمان
 
 
رضا صادقی، خوانندة پاپ، آهنگساز، ترانه سرا و اهل خطّة گرم بندرعبّاس است. وی چهار خواهر و یک برادر به نام محمّد رضا دارد و در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در محلّة شیر اوّل بندرعبّاس به دنیا آمده است.
این خوانندة پرطرفدار کار خود را ابتدا با تلاوت قرآن آغاز کرد و علاقة وافرش به موسیقی موجب شد که مسیرش را به آن سمت تغییر دهد. وی در ۲۰ بهمن ۹۰ با دختری ایرانی که ساکن آلمان بود، ازدواج کرد و در 17 بهمن 92 دخترش، تیارا متولّد شد. صادقی به خاطر زندگی در میان اهالی مهربان و خونگرم بندرعبّاس، بسیار خونگرم و البتّه اکتیو است. عاشق خانواده و اهل و عیال است و رفتن به بندرعبّاس و بودن در کنار خانواده و فامیل یکی از علاقه­ های اوست.
رضا صادقی به زبان عربی و انگلیسی تسلّط کامل دارد و به همین واسطه سفرهای زیادی برای اجرای کنسرت و ارائة کارهای جدید داشته و دارد. گفتگوی ما را با این هنرمند مشهور، آن هم در حال و هوای متفاوت سفر بخوانید.
* سفر در نگاه شما که دائم از جایی به جای دیگر در سفر هستید، چه تعریفی دارد؟
** سفر، زیباترین شرایطی است که برای هر فردی پیش می­آید؛ البتّه بستگی دارد که عاشق سفر کردن به کدام نقطة ایران و جهان باشید. سفر آرامش­بخش است.
* بیشتر سفرهای خارجی را می­پسندید یا داخلی؟
** من به واسطة شرایط کاری و کنسرت­هایی که در کشورهای مختلف برگزار می­کنم، سفرهای زیادی را به خارج از کشور داشته­ام، امّا هیچ جا ایران نمی­شود. زیبایی­هایی در ایران هست که در کشورهای دیگر وجود ندارد.
* تا به حال پیش آمده که سفر کردن به نقطه­ای خاص برای شما آرزو باشد؟
** بله.آرزوی سفر به کربلا داشتم که به لطف خدا و عنایت امام حسین(ع) این آرزویم محقّق شد؛ البتّه باز هم دوست دارم به کربلا سفر کنم. چون این سرزمین سرشار از رازهای الهی است.
* زیباترین تجربه­ای که از یک سفر متفاوت در ذهن شما ثبت شده، چیست؟
** همة سفرهایم برایم خاطراتی را رقم زده­اند که هرگز از یاد نمی­برم، امّا سفرم به کربلا یک خاطرة زیبا و دوست داشتنی داشت. یادم هست در ایوان نجف نشسته بودم که با همهمه و شلوغی زائران مواجه شدم و بعد از مدّتی فهمیدم عنایت حضرت علی(ع) شامل حال یک نابینای مادرزاد شده و شفایش را از آقا گرفته است. این خاطره هرگز از ذهنم پاک نمی­شود.
* بیشتر سفرهای فردی را دوست دارید یا جمعی؟
** سفرهای من همیشه همراه خانواده است. لذّتی که از بودن در کنار آن­ها در دلم می­نشیند، با هیچ اتّفاق دنیا قابل مقایسه نیست. دیدن خنده­های دخترم، تیارا و همسر مهربانم به من انرژی و انگیزه می­دهد. به ندرت انفرادی سفر می­کنم که آن هم به خاطر شرایط کاری است.
* پس خوش سفر هم هستید؟
** بله همین طور است. دوست دارم در لحظاتی که خانواده­ام در کنارم هستند، به آن­ها آرامش و مهربانی هدیه کنم.
* راستی در سفرها بیشتر اقامت در هتل را می­پسندید یا چادر مسافرتی؟
 ** من به دلیل شرایط جسمی ام اهل چادر مسافرتی نیستم و همیشه در سفرهایم اقامت در هتل را انتخاب می­کنم؛ به خصوص اینکه برای دختر کوچکی مثل تیارا سخت است در شرایط چادر مسافرتی سفر کند.
* و نکتة آخر؟
** عاشق مردم سرزمینم هستم؛ به خصوص مشهدی­های مهربان که همیشه مهمان­نواز و خونگرم هستند.
 
 
نظرات

 نام:
 *نظر: