امروز  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
جواهری در قصر
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ تعداد بازدید: ۲۰۹۶
print

جواهری در قصر
 
مقدمه : از بین دالون های مختلف که رد می شویم، به اتاق اپراتورها می رسیم. اتاقی که برای اولین بار بنده را قانع کرد که از خدا برای اینکه قدم بیشتر از 180 سانتی متر نیست، تشکر کنم! چون هنگام راه رفتن، سرم روی سقف اتاق ساییده می شد! تعداد 4 نفر از خانوم های اپراتور در اتاق نشسته اند و مشغول پاسخگویی به تلفن ها هستند. به سراغ یکی از خانوم ها که مدیر این بخش هم هستند، می رویم :
- لطفا خودتان را معرفی کنید.
راحله نخعی مدیر بخش اپراتوری هستم.
- وظیفه اپراتورها در این اتاق چیست؟
اتاق اپراتورها در واقع یک کانال ارتباطی از بیرون به داخل هتل و همچنین از داخل به میهمانان است. از اینجا پیام هایی به میهمانان فرستاده شده و پیام هایی از میهمانان گرفته می شود. اگر هم نیاز به ارتباط باشد، با اتاق میهمان ارتباط می گیریم. پخش اذان داریم و یا ساعت بیدار باش برای میهمانانی که ساعتی را برای بیداری به ما اعلام می کنند.
پخش موزیک لابی، پیج افراد، خدمات خاص مانند گرفتن تاکسی سرویس هم از شرح وظایف این اتاق می باشد. در واقع کانال ارتباطی و اولین جایی که اگر کسی بخواهد ارتباط برقرار کند، همینجاست.
- چه تعدا پرسنل دارید؟
تعداد پرسنل ما 4 نفر خانوم هستند.
- به نظرتان مشخصات یک اپراتو خوب چیست؟
اپراتور خوب باید روابط عمومی بالا، صبر و حوصله زیاد و صدای زیبا و متناسب برای پاسخگویی به میهمانان داشته باشد.
- در روز به طور میانگین چند تماس با شما گرفته می شود؟ عکس 2
میانگین در روز از 118 کم نمی آوریم! چیزی حدود دو سه هزار تماس که اکثرا  هم مربوط به رزرو اتاق یا رزرو روز می باشد. راستش خیلی ها اینجا را با 118 اشتباه می گیرند و شماره سایر هتل ها را از ما می گیرند. البته ما تا حدی که بتوانیم، باز هم کمکشان می کنیم.
- در این مدتی که اینجا مشغولید، اتفاق خاص یا عجیبی رخ داده است؟
مدتی پبش شخصی تماس گرفت و با استرس اعلام کرد که یکی از میهمانان مشکوک است و بمب گذاری کرده است. ما هم با پذیرش تماس گرفتیم و پس از صحبت با مدیریت مشخص شد که مسئله سرکاری بوده و طرف مزاحم است.
- اگر اپراتور نمی شدید، دوست داشتید در کدام بخش هتل فعالیت کنید؟
اگر اپراتور نمی شدم، دوست داشتم در پذیرش کار کنم یا بخش رزرو.
- به لحاظ سختی به کارتان از 1 تا 10 چند می دهید؟
به لحاظ سختی نمره 10 می دهیم. درست است که کار بدنی نداریم، ولی کارمان دائما با اعصاب و روانمان سر و کار دارد. آنقدر با مشتری هایی با روحیات مختلف سر و کار داریم. گاهی اوقات مشتری ها را برای انجام کارشان ارجاع می دهیم به بخش رزرو و چون آنجا شلوغ است، دوباره تماسشان به ما بر می گردد و به جای اینکه صبر کنند برایشان توضیح دهیم و یا درخواست کنند تا دوباره وصلشان کنیم، ما را مورد لطف و مرحمت خودشان قرار می دهند!!!
- آیا در کارتان پارتی بازی هم می کنید؟
در کارمان به هیچ وجه پارتی بازی نمی کنیم، چون برایمان مقدور هم نیست، ضمن اینکه کلیه تماس ها و مکالمات داخل سیستم ثبت می شود.
- راجع به دوربین ها توضیح بدهید؟
دوربین ها در 6 پارت و لایه دسته بندی شده اند، به طوریکه در هر لایه 24 دوربین زنده داریم. دوربین تمامی بخش های خانه داری، تاسیسات، پارکینگ، موتورخانه، بخش های اداری، رستوران ها و راهروی سرویس های بهداشتی، فرانت و تریا و کافی شاپ که هم به صورت زنده و هم به صورت بازبینی امکان مشاهده تصاویر وجود دارد.
- مجموعاً از چه تعداد دوربین استفاده می کنید؟
تعداد دوربین ها حدود 120 عدد است که قابلیت بزرگ یا کوچک کردن تصویر و یا چرخش آن در زوایای مختلف را دارد.
- از سیستم پیام رسان چه استفاده ای می کنید؟
سیستم پیام مهمان که در 20 تا 25 گروه بر اساس شغل ها و اتحادیه های گوناگون بخش بندی شده، از طریق آن  sms های تبلیغاتی می فرستیم و کار مهم دیگر این که برای میهمانانی که از روزهای قبل اتاق رزرو کرده اند، در همان روز پیامی برایشان ارسال می شود که شما فردا میهمان گروه هتل های بین المللی قصر هستید و شماره رزروشان را به آنها اعلام می کنیم.
در مناسبت های مختلف هم اگر تبلیغ خاصی داشته باشیم، مثلا در مورد رستوران به میهمان های مشهدی یا در مورد تخفیف های ویژه هتل برای میهمانان سایر شهرها اطلاع رسانی می کنیم. ضمن اینکه قابلیت دریافت پیامک هم داریم.
- دستگاه بزرگی که در گوشه اتاق قرار دارد، به چه منظوری استفاده می شود؟
این دستگاه برای پخش اذان، موزیک و تنظیمات پیج بکار می رود که تنظیمات هر کدام یعنی رستوران، لابی، هتل و تالارها به صورت مجزا انجام می پذیرد. قبلا فیلم ها هم از طریق همین دستگاه پخش می شد که با سیستم جدید پخش فیلم، این قسمت ها غیر فعال شده است. علاوه بر این دستگاه ها، دستگاه های پیج معمولی و تلفن سنترال اپراتور هم وجود دارد.
 
 
همینطور که از فاصله سر ما با سقف مشخص است، به راحتی می توانید حدس بزنید که حداقل چند مرتبه در طی گزارش سر این خبرنگار معصوم (خودم رو عرض می کنم!!) به سقف برخورد کرد.
 
 این که اپراتورها معتقد بودند اینجا به لحاظ تعداد تماس فرقی با 118 ندارد، شاید واقعا پر بیراه نمی گفتند.
 
این تصویری بزرگ از یکی از یکصد دوربین نصب شده در هتل است. همونطور که در عکس هم مشاهده می کنید، شخصی مشکوک به حالت لی لی و روی یک پا در حال ورود به هتل هست که با توجه به اینکه چهره اش هم قابل شناسایی نیست، بعید نیست یکی از سران دست های پشت پرده باشد!!!
 
نرم افزار ارسال پیامک که همانطور که مشاهده می کنید، در حال ارسال پیامک یا همون پیامچه اطلاعات تاریخ و شماره رزرو اتاق هست که تا جایی که از شواهد امر پیداست، با سرعت ارسالی که دارد و برنامه زمانبندی مناسب، دیگر نیازی نیست که مثل برخی سازمان های محترم تعدادی از پیام ها را به عنوان پیام بازرگانیِ بین خوابی، 3 نصفه شب به بعد ارسال کند!!!
 
 دستگاه پخش صدا اعم از موزیک یا اذان و غیره که یکی از خانوم های اپراتور به طور کاملا طبیعی و غیر مصنوعی! در حال تنظیم چرخانک های آن می باشند!!
 
 این دستگاه هم که بیشتر به رادیوهای قبل از انقلاب و دستگاه لرزه نگار شبیه است، شامل همان کلیدهای تنظیم صدا می باشد.
 
این مورد هم به هیچ عنوان زنگ اف اف منزل همسایه ها نیست و در واقع برای اپراتورها امکان مدیریت صوتی بخش های گوناگون هتل را به صورت مجزا فراهم می کند. 
 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: