امروز  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ابرشهر مدرن آسیایی
۱۳۹۵/۱۰/۱۶ تعداد بازدید: ۲۶۷۱۰
print

ابرشهر مدرن آسیایی
اَبَر شهرِ مدرن آسیایی
 
مقدّمه: سنگاپور با اینکه کوچک­ترین کشورآسیای جنوب شرقی است، امّا ابر شهری مدرن و ثروتمند است که در رتبة سوم مقاصد  گردشگری در بین شهرهای دنیا قرار گرفته است. جاذبه­های گردشگری آن از گران قیمت­ترین ساختمان جهان، دومین چرخ و فلک بزرگ و یکی از زیباترین پارک­های آسمانی دنیا شروع و به آسمان‌خراش‌های رنگارنگ و خیابان‌های شیک و چشم‌نواز، بندرگاهی پررونق با دریاچه‌ای درخشان، درختان انبوه استوایی و مردمی شاد می­رسد. هرجای آن که قدم بگذارید، دیدنی‌های زیادی منتظرتان است.
 
ویژگی­های خاص
سنگاپور در لغت به معنی شیر جنگل است و در واقع قلمروی پولدارهاست! یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین شهرهای شرق آسیا با اقتصادی آزاد محسوب می­شود که میزبان بیشترین تعداد میلیونر در جهان، حتّی خیلی بیشتر از سوییس است. باران­های سنگاپور در برخی موارد عصبانی هستند و با کسی شوخی ندارند و چترهای معمولی و نازک را به راحتی می­شکنند! بنابراین سعی کنید پانچوهای ضدّ آب همراه داشته باشید. اهل نظافت و بهداشت هستند؛ مثلاً نه تنها جویدن آدامس و کشیدن سیگار ممنوع است، بلکه همراه داشتن آن­ها هم غیر قانونی است! خوردن و آشامیدن در اتوبوس هم ممنوع است! تازه کار به این­جا ختم نمی­شود و پرتاب آب دهان و نکشیدن فلاش تانک در اماکن عمومی هم جریمه­های سنگین دارد!
 
برنامه­ریزی برای سفر
سنگاپور در ایران سفارت­خانه ندارد و درخواست ویزا از طریق سفارت­خانه‌ها در دیگر کشورها، آژانس‌های مسافرتی که با آژانس‌هایی در کشور سنگاپور مرتبط هستند و یا در مرزهای ورودی انجام می‌شود و شرایط سختی ندارد. پرواز مستقیم از ایران ندارد و از طریق ایران ایر، ماهان یا ایرلاین­های خارجی می­توانید به کوالالامپور بروید و سپس یک ساعته تا سنگاپور پرواز کنید. مسیر زمینی بین کوالالامپور و سنگاپور هم بسیار مناسب و ارزان تر است.
سنگاپور به خاطر نزدیکی به خطّ استوا، هوایی گرم و مرطوب دارد و دمایش هیچ وقت پایین‌تر از ۲۰ درجة ‌سانتی‌گراد نمی‌آید. دمای تابستان و زمستانش هم خیلی با هم فرق ندارند؛ زمستان باران زیاد می‌بارد و دمای هوا کمی پایین‌تر است، امّا نه آن‌قدر که بر روی صنعت توریسم این کشور تأثیر خاصّی بگذارد. شلوغ‌ترین وقت سال در سنگاپور، زمان تعطیلات مدارس و برخی از جشنواره‌های مهمّ بین‌المللی است. 
نظرات

 نام:
 *نظر: