امروز  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
سفر به اعماق اقیانوسها
۱۳۹۵/۱۰/۱۶ تعداد بازدید: ۲۵۵۳۲
print

سفر به اعماق اقیانوسها
سفر به اعماق اقیانوس­ها
ملیحه پژمان
سحر ولدبیگی متولّد سال 1356 و  بازیگر سینما و  تلویزیون است. او دختر مسعود ولدبیگی(چهره پرداز) و همسر نیما فلّاح(بازیگر) است. این هنرمندکشورمان دانش آموختة دورة بازیگری در کارگاه آزاد بازیگری است و کارهای متنوّعی در کارنامة هنری­اش به چشم می­خورد؛ آثاری مثل باغ مظفّر، شب­های برره، جنگ 77 و ...که بیشتر آن­ها با چاشنی طنز وشوخی همراه بوده­اند. سحر ولدبیگی با ما دربارة سفر و هیجان­هایی که در سفر وجود دارد، صحبت کرده است. گفتگوی ما را بخوانید.

مهم­ترین آرزویی که برای سفر در ذهن شما نقش بسته و هنوز محقّق نشده، چیست؟
سفر به اعماق دریاها و اقیانوس­ها یکی از بزرگ­ترین آرزوهای من است که هنوز برآورده نشده، امّا برای رفتن به این سفر تلاش می­کنم.
از ابهّت و بزرگی دریاها و اقیانوس­ها نمی­ترسید؟
نه. به نظرم سفر به اعماق اقیانوس و دریا آن­قدر شگفتی و جذّابیت دارد که ترس فراموش می­شود؛ درست مثل غوّاص­هایی که مستند دریایی تولید می­کنند و بدون هیچ ترسی حتّی به کوسه­ها و نهنگ­ها نزدیک می­شوند.
به نظر شما سفر جمعی بهتر است یا فردی؟
 من فکر می­کنم در هر دو صورت قشنگ است، امّا اگر همسفرهای خوبی داشته باشیم، جاذبة سفر جمعی بیشتر خواهد بود.
بیشتر سفرهای داخلی را دوست دارید یا خارجی؟
برایم تفاوت چندانی ندارد، امّا عقیده دارم که باید برای دیدن همة شگفتی­های تاریخی و طبیعی دنیا به هر نقطه­ای که می­توانیم سفر کنیم. بخشی از این جذّابیت­ها را در کشور خودمان داریم، ولی دیدن جاذبه­های سیاحتی کشورهای خارجی هم خالی از لطف نیست.
تا به حال به کدام کشورهای خارجی سفر کرده­اید؟
 چین، هند، روسیه، آلمان و هلند را دیده­ام.
و کدام یک از این سفرها برای شما شگفت انگیزتر بوده است؟
چین با عجایب و شگفتی­های زیادش خیلی در خاطرم مانده؛ به خصوص اینکه مردمی بسیار تمیز و منظّم دارد. جلوه های نظم و حفظ حرمت توریست و گردشگر در این کشور موج می­زند. مردم چین بسیار مبادی آداب هستند و احترام والدین برای آن­ها یک رکن اصلی است. در این کشور با خانواده­هایی روبه­رو شدم که جوان­هایشان در نهایت ادب و احترام، کنار والدین پیر خود زندگی می­کردند و این یک درس بزرگ برای من و همة ماست.
همسرتان هم مثل شما اهل سفر هستند؟
 بله. در همة سفرها کنار هم بوده­ایم.
 به نظر شما سفرکردن چه تأثیری بر روحیّة ما می­گذارد؟
 سفر فرصتی برای کسب آرامش و دیدن جاهای جدید و تازه است. ضمن اینکه سفر انسان را نوسازی می­کند و خستگی­های روحی و جسمی با سفر از بین می­رود. من عقیده دارم با کمترین امکانات هم می­توان سفر کرد. در کشور ما زیبایی­های زیادی برای دیدن وجود دارد که می­توانیم با برنامه­ریزی خوب و کمترین هزینه این نقاط را ببینیم.
 میانه­تان با سفر به مشهد چطور است؟
مشهد را خیلی دوست دارم با آن مردم مهربان و دوست داشتنی­اش که مهمان نوازی را از برکت امام رضا(ع) یاد گرفته­اند و البتّه زیارت حرم باصفای آقا و رفتن به طبیعت زیبای طرقبه و شاندیز نشاط ویژه­ای برایم
دارد. معمولاً برنامه ریزی می­کنیم که هر چند وقت یک بار به مشهد بیاییم و از انرژی مثبت این شهر استفاده کنیم. 
 
نظرات

 نام:
 *نظر: