امروز  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
سفر با طعم خطر
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ تعداد بازدید: ۱۷۵۸
print

سفر با طعم خطر

سفر با طعم خطر

 سفر با طعم خطر

 

ایرانگردی، جهانگردی و در کل صنعت گردشگری در دنیای امروز مخاطبان بیشماری را به سمت خود جذب کرده است. با پیشرفت وسایل حمل و نقل و امکانات سفر، انسان به همه جای این کره خاکی قدم نهاده است. در این بین با وجود گستردگی زیاد این سفرها در مناطق مختلف جهان شاهد بروز حوادث غیر قابل پیش بینی نیز هستیم. 
1- در 13 ژانویه 2012 ، یک کشتی تفریحی ایتالیایی ( کوستا کونکوردیا  ( در ساحل توسکانی به یک صخره برخورد کرد و واژگون گشت. این کشتی که شامل 4 هزار و 234 مسافر بوده است، که 11 کشته، تعدادی مجروح و مفقود در برداشت. گفته شده شکافی در یک طرف بدنه کشتی ایجاد شده بود، که باعث واژگونی و در نتیجه ناتوانی در به آب انداختن قایق¬های نجات شده بود.
2- به ایران خودمان برگردیم ، شنبه یکم بهمن سال 1390 ، در آب¬های نیلگون خلیج فارس، دریا مواج بود و گروهی از جوانان و بازنشستگان مشهدی در یک تور گردشگری بر اثر غرق شدن اتوبوس دریایی جان باختند. این حادثه زمانی رخ داد که اتوبوس دریایی سوختش تمام شد و ناخدا در تماس با مرکز بنادر و دریانوردی، درخواست سوخت و کمک کرد و پس از آن هم یک شناور نجات به محل حادثه اعزام شد، اما درست زمانی که شناور به نزدیکی اتوبوس دریایی رسیده بود و قصد داشت آن را با استفاده از طناب به ساحل منتقل کند، اتوبوس در مقابل چشمان سرنشینان شناور نجات غرق شد و فاجعه رخ داد. نکته قابل توجه و تأسف¬بار این¬جاست که با وجود این که تمامی مسافرین جلیقه نجات بر تن داشتند، از 22 مسافر 17 نفر کشته شدند، در صورتی که در حادثه شماره 1 که هفته قبل از این حادثه اتفاق افتاده بود، از میان 4000 نفر تنها 11 نفر کشته شدند.
3- 26 فوریه همین امسال ( 2013 )  در نتیجه سقوط یک بالون بادی در شهر لوکسور در جنوب مصر، دست کم 19 نفر کشته شدند. این فاجعه صبح روز سه شنبه، زمانی رخ داد که بالون بادی که 21 سرنشین داشت، آتش گرفته و از ارتفاع 300 متر به زمین سقوط کرد. در میان کشته¬شدگان اتباع فرانسه، انگلستان، ژاپن و هنگ کنگ هم بودند. به گفته مقامات محلی، پیلوت این بالون بادی و یک توریست جان سالم به در بردند.
4- در 23 آگوست 2007 ، آتش¬سوزی در یکی از مناطق توریستی منجر به گریختن 1500 نفر گردشگر از محل اقامتشان شد. این آتش¬سوزی در یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری اروپا به نام هالکیدیکی در یونان اتفاق افتاد و بر اثر آن بیش از 50 خانه و صدها دستگاه اتومبیل طعمه حریق شد. مشکل اصلی وزش ناگهانی باد بود که موجب شعله‌ورتر شدن و همچنین گسترش آتش شد و این امر موجب افزایش دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد شد. به گفته مقامات رسمی یونان در این آتش‌سوزی یک گردشگر آلمانی جان خود را از دست داد و بیش از صدها تن به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شدند.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: