امروز  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدنی¬های ایران جذّاب¬تر است
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ تعداد بازدید: ۱۶۷۵
print

دیدنی¬های ایران جذّاب¬تر است

دیدنی¬های ایران جذّاب¬تر است

 دیدنی­های ایران جذّاب­تر است

 

 

ماه چهره خلیلی، بازیگر سینما و تلویزیون
 
سفر و دیدن نقاط مختلف جهان، یکی از مهم­ترین علاقه­های من در زندگی است تا جایی که برای سفر کردن برنامه­ریزی دارم و هر برنامة کاری را در ایّام سفر نادیده می­گیرم.
سال­های کودکی و نوجوانی­ام در فرانسه گذشته و به واسطة سفرهای آن دوره به نقاط مختلف جهان سر زده­ ام.اماکن دیدنی بسیاری را در جهان دیده­ام؛ از اهرام مصر بگیرید تا برج پیزا، موزة لوور، صحراهای مراکش و ...، امّا با دیدن مناظر طبیعی،آثار باستانی و بسیاری دیگر از دیدنی­های کشورم به این نتیجه رسیده­ام که دیدنی­های ایران جذّابیت بیشتری دارند.
دیدنی­های ایران الحق که بی نظیر و غیر قابل توصیف هستند. خطّة شمال کشور سرشار از زیبایی و طراوت، جنوب پر از آداب و رسوم کهن و نقاط بکر، شرق ایران پر از کوه­های بلند و سر به فلک کشیده و غرب هم غرق در گل‌های لاله عبّاسی و شقایق.راستی کدام نقطه از دنیا این همه زیبایی را در خود دارد؟ بیشتر کشورهای جهان منحصر به دو نوع طبیعت هستند؛ زمستان و تابستان، امّا ایران عزیز، چهارفصل است و سرشار از زیبایی.
از طبیعت جذّاب کشورمان که بگذریم، باز هم آثار باستانی و تاریخی ایران حرف اوّل را در جهان می­زنند و جالب اینکه بهترین آثار تاریخی که در موزة لوور نگهداری می­شوند، مربوط به تاریخ ایران هستند که به سرقت رفته و در این موزه قرار دارند. وقتی گردشگران وارد موزة لوور می­شوند، بی­اختیار خودشان را به قسمت آثار تاریخی ایران می­رسانند تا تمدّن چند هزار سالة ایران را بهتر بشناسند. برخی از آثار موزة لوور پاریس به دوران هخامنشی اختصاص دارد؛ دورانی که قانون، انسانیّت و دین محوری در هیچ کجای دنیا نبود، ایران بزرگ سرشار از این ویژگی­های منحصر به فرد بوده است.برخی از آثار در قسمت تاریخ ایران نشان می­دهند که کشورمان در آن دوران، متمدّن­ترین سرزمین جهان بوده است. بخشی از سرستون­های هخامنشی هم در این موزه دیده می­شود؛ همان سرستون­هایی که در شیراز و تخت جمشید وجود دارد و برخی از هموطنانمان در کمال تأسّف روی آن­­ها می­­نشینند و عکس یادگاری و سلفی می­اندازند! و حال آنکه موزة لوور جایگاه خاصّی را به این آثار تاریخی اختصاص داده است.
به نظر من سفر کردن، مرزهای ذهن انسان را باز کرده و ما را به اعماق تاریخ می برد. توصیه می­کنم اگر مشتاق دوره کردن تاریخ سرزمین­های مختلف هستید، سفر کردن را در زندگی خود جای دهید؛ البتّه از همین کشور خودمان شروع کنید؛ چرا که سرشار از دیدنی­های بکری است که شاید خیلی از ما ندیده باشیم و فکر کنیم کشورهای خارجی جذّابیت­ بیشتری دارند.
یک نکته را یادمان باشد و آن اینکه وقتی سفر می­کنیم، مراقب آثار باستانی و تاریخی باشیم تا برای آیندگان هم چیزی برای افتخار بماند وگرنه ما می­رویم و تاریخ هم از بین خواهد رفت و این خیلی ناراحت­کننده است.
یادمان باشد که تاریخ هویّت ما را به همه  معرّفی می­کند؛ پس باید از آن محافظت کنیم تا به دست آیندگان برسد.

 

 
نظرات

 نام:
 *نظر: