امروز  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
بفرمایید خریـد
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ تعداد بازدید: ۱۸۴۲
print

بفرمایید خریـد!

بفرمایید خریـد

بفرمایید خریـد!

استان هرمزگان به دلیل پیشینة تاریخی و وجود مراکز مهمّ گردشگری همچون جزایر کیش و قشم، سواحل زیبا و دلپذیر، تولیدات متنوّع صنایع دستی، صنایع غذایی و ...  بازارهای فراوان و مهمّی را در دل خود جای داده است. این بازارها در اقصی نقاط استان قرار دارند و عبارتند از:

بازار بستک

بازار بستک معروف به «مجموعه بازار بستک» واقع در بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، یادگار گران بهای سالیان دور و از نقاط دیدنی و به یاد ماندنی استان هرمزگان است. این بازار در وسط شهر بستک واقع شده و شامل سه بازار است که قدمت آن به دورة قاجاریّه میرسد. این بنا در سال 1295 هجری قمری به همّت استاد عبدا... امینایی، معروف به حاجی استاد ساخته شده و فضای مرکزی آن مرکّب از دو ردیف حجره است. معماری بازار مدنی بستک در نوع خود بی نظیر است.این بازار هم اکنون نیز دایر است وکسبه در آن مشغول داد وستد هستند، امّا آن رونق سابق را ندارد. گفتنی است این بنای تاریخی در چند سال اخیر تعمیر و بازسازی شدهاست.

پاساژ ستارة جنوب بندرعبّاس

امکان ندارد گذرتان به بندر عبّاس بیفتد، امّا از پاساژ ستارة جنوب دیدن نکنید! مجتمع تجاری جنوب بندرعبّاس از مهم ترین مراکز تجاری این شهر به شمار می آید و متراژ کلّ آن بالغ بر 30  هزار متر مربّع است. طبقة همکف آن باب طبع بانوان است و به بورس طلا و جواهرات اختصاص داده شده است. طبقات اوّل و دوم این پاساژ تجاری است و طبقة سوم آن دارای شهربازی

( بیلیارد و بولینگ و ...) است که کودکان می توانند در هنگام خرید شما، درآن جا به تفریح مشغول باشند. این مجموعه دارای یک سینما مناسب در طبقة آخر هم هست و یک رستوران سنّتی رو به دریا نیز دارد. طبقات زیرزمین به پارکینگ اختصاص داده شده و از طبقة چهارم به بعد دارای 48 واحد مسکونی است.

نشانی : بندرعبّاس، بلوار آیت ا... طالقانی ( بلوار ساحلی)

بازار بین المللی پردیس 2 کیش

جزیرة رؤیایی کیش با توجّه به اهمیّت فوق العاده اش در گردشگری کشور و خیل مسافرانش که در 12 ماه سال به آن جا سفر می کنند، از بازارهای متعدّدی برخوردار است. خرید از بازارهای جزیرة کیش با توجّه به تنوّع کالاها، همیشه برای مسافران لذّت بخش بوده و گردشگران و مسافران با هر قصد و نیّتی که به کیش سفر کرده باشند، به طور حتم از بازارها دیدن کرده و دست خالی برنخواهند گشت. بازارها و مراکز تجاری در واقع نیروی محرّکة اقتصاد جزیرة کیش هستند و با معماری مدرن و زیبا و با ارائة انوع کالاها به فعّالیت اشتغال دارند. این بازارها و مراکز تجاری یکی از جاذبه های اصلی کیش هستند که سالانه تعداد قابل توجّهی از مسافران وگردشگران را به جزیرة کیش جذب می کنند.بازار بینالمللی پردیس 2 در سال 1378 در زمینی به مساحت 20000 متر مربّع در نوار ساحلی ضلع شرقی جزیرة کیش، با همکاری مشاوران فرانسوی و با رعایت استانداردهای مراکز خرید اروپایی، در چهار طبقه با 230 غرفة تجاری و 10 واحد اداری به متـراژ حدود 24000 متر مربّع احداث شده و برای سهولت رفت و آمد خریداران و انتقال کالاهای تجاری، مجهّز به 8 دستگاه پلّهبرقی، 7 دستگاه آسانسور و دو دستگاه آسانسور شیشهای داخل سالن است. در محوّطة بیرونی بازار آبنماهای زیبا، درختان نخل و رقص نور، جلوهای فوقالعاده به این بازار بخشیده است. موقعیّت استثنایی، شهرت و مقبولیّت نزد خریداران، معماری و محیط زیبا و بینظیر بازار موجب حضور برخی از نمایندگیهای معتبر خارجی شده است. اگر شخص خوش خوراکی هستید و یا خانوادگی این خصیصه را دارید، خبر خوب برای شما این است که  بازار بینالمللی پردیس 2 دارای سه کافیشاپ، یک چایخانة سنّتی و یک رستوران است. همچنین خبر خوب برای علاقه مندان به موسیقی اینکه همه شب برنامههای تفریحی از جمله اجرای موسیقی زنده و قرعهکشی شبانه همراه با اهدای جوایز در این بازار برگزار می شود که می توانید شانس خود را برای تصاحب جایزه محک بزنید و در عین حال فضای شاد و دلپذیری را در کنار خانواده تجربه نمایید.

نشانی: جزیرة کیش، میدان پردیس

بازار بین المللی زیتون کیش

معماری بازار زیتون کیش منحصر به فرد است. تکرار زاویهها در نمای بازار آن را به چهره ای آشنا در جزیره مبدّل کرده و معماری داخلی آن هم با نیم طبقهها و طرّاحی هدایت خریدار، به جذّابیت این بازار افزوده است. بازار زیتون در سال 1376 در زمینی به مساحت 7000 متر مربّع در دو طبقه احداث و به بهره برداری رسید. این بازار 5200 متر مربّع مساحت دارد و دارای 96 غرفة تجاری و 12 غرفة اداری است. قیمت کالاها در این بازار مناسب است و خریدار قدرت انتخاب خواهد داشت.

نشانی: جزیرة کیش، بلوار ساحل

مرکز تجاری کیش

این بازار یکی از بزرگترین مراکز خرید جزیره است که با وسعت 16683 متر مربّع در نوار سیاحتی جزیرة کیش واقع شده است. این مرکز دارای 479 واحد تجاری، چندین کافیشاپ و یک رستوران گردان است. حقیقتاً نمیتوان به آسانی از کنار این مجتمع تجاری عبور کرد؛ چرا که وسعت، گیرایی، طرّاحی و نورپردازی داخلی زیبای آن نظر همه را به خود جلب میکند. مرکز تجاری کیش دارای متنوّعترین فروشگاههاست و میتوانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، هرچه میخواهید در این بازار بیابید. فروشگاه های بسیاری از نمایندگیهای معتبر خارجی نیز در این بازار قرار دارد. در مرکز تجاری کیش همه شب رأس ساعت 22، مراسم قرعه کشی با برنامههای شاد و اهدای جوایز نفیس به برندگان اجرا میگردد.

نشانی: جزیرة کیش، خیابان فردوسی

بازار ستارة قشم

بازار بین المللی ستارة قشم که در سال 1376 افتتاح گردیده و دارای 641 واحد تجاری در سه طبقة تجاری، واحد فروش برگ سبز، موزة حیوانات تاکسیدرمی، بازی های رایانه ای، سالن بیلیارد، رستوران سنّتی، کافه تریا، فست فود، آرایشگاه زنانه و مردانه است. از بابت امکانات رفاهی خیالتان راحت باشد؛ چرا که این بازار امکاناتی نظیر پلّه برقی، سیستم تهویة مرکزی، سیستم پیجینگ، نمازخانه و ... را داراست که خرید شما را ساده تر و لذّت بخش تر می کند. همچنین اگر به برندهایی نظیر شوارتسکلف آلمان،آرکانسیل، نیوا، کلیون، آیوا، سامسونگ و ... علاقه مند هستید، می توانید محصولات آن ها را در این مرکز خرید زیبا و مجهّز بیابید.

نشانی: قشم، میدان گل ها

مرکز خرید سیتی سنتر قشم

مجتمع های تجاری، تفریحی سیتی سنتر قشم از جدیدترین مراکز خرید قشم است که در دو فاز بنا گردیده-است؛ مجموعه ای با زیربنای 125 هزار متر مربّع واقع در بلوار دریا شهر قشم احداث قرار دارد. سیتی سنتر قشم دارای بیش از 2000 واحد فروشگاهی، اداری، اقامتی بوده و قرار گرفتن این مجتمع در کنار ساحل زیبای خلیج فارس و جزیرة قشم، امکان دسترسی به دریا را برای این مجموعه فراهم ساخته است که لحظاتی به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می زند. فازهای یک و دو سیتی سنتر قشم به وسیلة پل هوایی به یکدیگر متّصل می‏شوند تا مسافران و مراجعه  کنندگان بتوانند به راحتی از امکانات این دو مجتمع استفاده کنند.از امکانات فاز دوم سیتی سنتر می‏توان به هتل پنج ستاره با استانداردهای جهانی، سالن بولینگ و بیلیارد، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیدة استان، رستوران و فست فودهای لذیذ اشاره کرد.

نشانی: قشم، بلوار امام قلی خان، نبش بلوار دریا

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر: