امروز  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ماجراجویی در جنوبی ترین نقطه
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ تعداد بازدید: ۲۰۸۸
print

ماجراجویی در جنوبی ترین نقطه

 ماجراجویی در جنوبی ترین نقطه

 

 

اگر فکر می­کنید آرژانتین در «مارادونا» و «مسی» خلاصه می­شود، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا ببینید با وجود آبشارهای رؤیایی و مناظر شگفت انگیز، فراوانی حیات وحش، شهرهای مملو از غذاهای عالی و فرهنگ سرزنده، دشت­های غنی و جنگل­های انبوه، کوه­های باشکوه، جلگه­های وسیع و یخچال­های طبیعی چشمگیر، این سرزمین با حدود 6 میلیون گردشگر در سال جذّاب­ترین کشور امریکای جنوبی و پس از مکزیک، دومین مقصد گردشگران در امریکای لاتین محسوب می­شود.

 

 

 

 

مردمان این سرزمین

از نظر وسعت پس از برزیل دومین کشور امریکای جنوبی و از نظر اقتصاد سومین کشور منطقه است. ۹۷ درصد از جمعیّت 41 میلیونی آرژانتین، مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند که به زبان اسپانیایی صحبت می­کنند. بهتر است در سفر به این کشور روی انگلیسی صحبت کردن حساب باز نکنید و تا می­توانید پانتومیم و نقّاشی تمرین کنید!
به این دلیل به این کشور آرژانتین می­گویند که مهاجران اعتقاد داشتند کوه­های نقره در آن وجود دارد! بنابراین نام این کشور نیز از واژة لاتین Argentum به معنای نقره گرفته شده‌ است.
آرژانتینی‌ها عمدتاً مذهبی و کاتولیک هستند و «پاپ فرانسیس اوّل» رهبر کنونی کاتولیک‌های جهان نیز آرژانتینی است؛ خوش خوراک هستند و در اکثر غذاهایشان گوشت نقش مهمّی دارد مانند پیراشکی گوشت، لوکرو (ترکیبی از ذرّت، لوبیا، گوشت، کالباس، پیاز و کدو قلیانی)، چوریزو (کالباس ادویه­دار با پایة گوشت) و آسادو (کباب آرژانتینی). بنابراین بی دلیل نیست که این کشور از عمده­ترین تولید کنندگان گوشت قرمز دنیاست و بزرگ­ترین مصرف­کنندة گوشت قرمز نیز هست!
از دیگر تولیدات این کشور در بخش کشاورزی گندم و غلّات، سویا، ذرّت و فراورده­های لبنی است. در بخش صنعت هم کاغذ، فولاد، سیمان و مواد شیمیایی از صادرات مهمّ این کشور محسوب می­شوند.
 
بار سفر ببندید
آب و هوای آرژانتین مثل کشور خودمان چهار فصل است. از گرمای استوایی گرفته تا هوای سرد و قطبی! قسمت­­‌های شمالی، تابستان­های گرم و مرطوب و زمستان­های ملایم و خشک­تری دارند. مرکز این کشور تابستان­های داغ با بزرگ­ترین تگرگ­های دنیا و زمستان­هایی سرد دارد. قسمت­های جنوبی تابستان­هایی گرم و زمستان­هایی سخت و پر بارش دارند. بنابراین زمان مناسب برای سفر از شهریور تا آبان یا طی ماه­های اسفند تا اردیبهشت است که گرمای هوا زیاد نیست.

 

مدارکی که برای ویزا باید ارائه کنید، مانند سایر کشورهاست و شامل مدارک هویّتی، شغلی و مالی می­شود. تورهای مختلفی هم از ایران برای دیدن همزمان آرژانتین و برزیل وجود دارد که با ایرلاین­های اماراتی و قطری حدود 18 ساعت پرواز دارید و کلّ هزینة تور هم حدود 18 میلیون تومان است! اختلاف زمانی 6.5 ساعته با تهران را هم در نظر داشته باشید. برای اسکان، هتل­های لوکس متعددی در بوینس آیرس وجود دارند که هر چه به سمت حومه می­روید، جایشان را به مسافرخانه­ها و متل­های ساده­تر می­دهند.

 

بوینس آیرس؛ پاریس امریکای جنوبی
با جمعیّت 13 میلیونی، پایتخت و بزرگ­ترین شهر آرژانتین است و شاهراه اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و فرهنگی آن محسوب می­شود. همچنین یکی از ثروتمندترین شهرهای امریکای جنوبی با بزرگ­ترین شبکة متروست. این بندر در سواحل غربی رودخانة بسیار عریض «ریو دلا پلاته» قرار گرفته است؛ رودخانه­ای آن­قدر بزرگ که گردشگرانی که ابتدا وارد این شهر می­شوند، آن را با دریا اشتباه می­گیرند!

 

واژة بوینس آیرس در زبان اسپانیایی به معنای بادهای آرام است. سبک زندگی اروپایی و معماری خاصّ اروپایی آن به سبک پاریس، این شهر را از دیگر شهرهای آمریکای لاتین جدا می­کند. نویسندگان آرژانتینی مشهوری مانند لئوپولدو لوگونز، خورخه لوئیس بورخس، پاول گروساک در این شهر زندگی کرده­اند. ستون هرمی بوینس آیرس با ارتفاعی حدود ۶۸ متر سمبل ملّی شهر و مردم آن است.
مار دل پلاتا؛ شهر رؤیایی گردشگران
شهری شگفت­انگیز و دیدنی در آرژانتین که در 400 کیلومتری جنوب بوئنوس آیرس واقع است. این شهر که زمانی به عنوان یکی از کانون­های برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره­های سینمایی شناخته می­شد، اکنون به لطف زیرساخت­های پیچیدة گردشگری و برخورداری از تعداد زیادی هتل، رستوران، سالن تئاتر و دیگر جاذبه­های دیدنی، در صدر لیست برترین نقطة توریست­پذیر جهان ثبت شده است.
نظرات

 نام:
 *نظر: